Industria de call center - Vorbitorii de limbi nordice şi olandeză au cele mai mari salarii: 1.450-1.900 euro

Vorbitorii de limbi nordice sau de olandeză primesc cele mai mari salarii din industria de call center, retribuţiile pentru începători fiind cuprinse, în medie, între 1.450 de euro şi 1.900 de euro brut pe lună, în funcţie de abilităţile solicitate pentru fiecare post în parte.

Urmărește
12803 afișări
Imaginea articolului Industria de call center - Vorbitorii de limbi nordice şi olandeză au cele mai mari salarii: 1.450-1.900 euro

Industria de call center - Vorbitorii de limbi nordice şi olandeză au cele mai mari salarii: 1.450-1.900 euro (Imagine: Shutterstock)

În topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call centere se află, de asemenea, vorbitorii de germană, portugheză sau limbi central-europene, cu o medie de 850–1.200 euro brut pe lună, conform unei analize realizate de compania americană CGS, unui dintre cei mai mari furnizor de soluţii de outsourcing din România.

"Salariile acordate angajaţilor care cunosc limbile străine menţionate anterior ajung la acele niveluri în primul rând întrucât vorbitorii respectivi sunt greu de găsit pe piaţa muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienţi pentru care furnizăm serviciile de outsourcing. În plus, în general solicităm aceloraşi angajaţi inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competenţe suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor susţinute în firmă împreună cu companiile beneficiare; ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe măsură", a declarat într-un comunicat directorul general al CGS România, Vladimir Sterescu.

Companiile care vor să îşi externalizeze o serie de activităţi (precum suportul tehnic, relaţiile cu consumatorii sau vânzările) devin clienţi ai furnizorilor de servicii de tip call center, astfel încât pe funcţiunile menţionate lucrează angajaţi care trebuie să interacţioneze cu persoane din întreaga lume.

Angajarea vorbitorilor de limba germană pune cele mai mari probleme, întrucât standardele solicitate ca şi cunoaştere a limbii vorbite sunt foarte ridicate şi trebuie să fie completate de diferite aptitudini tehnice, aşa încât selecţia este foarte riguroasă, se spune în comunicat.

Potrivit analizei CGS, cunoscătorii de poloneză, cehă, olandeză şi suedeză sunt, de asemenea, în topul candidaţilor greu de găsit pe piaţa muncii.

Ca şi număr de angajaţi, furnizorii de servicii de tip call center au cel mai mare număr de posturi pentru vorbitorii de română, engleză, franceză, germană şi italiană.

"Pentru proiectele pe limba română, unde nu sunt solicitate competenţe tehnice avansate, salariile din call center se situează în jurul salariului mediu pe economie şi, conform performanţelor fiecărui angajat, veniturile cresc adesea cu 20-30%, în funcţie de bonificaţii. În ceea ce priveşte limba engleză, media salarială se situează între 450 - 750 euro brut pe lună, în funcţie de proiect, tipul de call center, competenţele tehnice ale angajatului etc", a spus Sterescu.

El a adăugat că, în multe firme, la salarii se adăugă bonusuri de performanţă, premii, tichete de masă şi alte stimulente. Astfel, vorbitorii de limbi de circulaţie europeană ajung în primul an de muncă la venituri situate între 600 - 850 euro brut pe lună.

Analiza realizată de CGS arată că, în ultimele 12 luni, veniturile variabile acordate angajaţilor din industria de call center au crescut faţă de perioada similară anterioară, în această categorie fiind incluse bonusurile de performanţă, primele, premiile şi alte stimulente non-financiare.

"Este o evoluţie firească, încurajată de creşterea generală a competitivităţii în această industrie. Avem în faţă provocări consistente pentru anii viitori, în condiţiile în care mediul economic va continua să impulsioneze necesitatea unei cât mai mari eficientizări a fiecărei companii, iar outsourcingul reprezintă o soluţie în acest sens. Componenta profesională câştigă deci o amploare din ce în ce mai mare, aşa încât, în măsura în care tinerii se vor orienta spre studii şi calificări care au şi vor avea cerere pe piaţa muncii, se va genera o situaţie «câştigătoare» pentru toată lumea, iar cifrele şomajului în rândul generaţiei tinere din România vor putea să scadă consistent de la nivelul ameninţător din prezent", a afirmat Sterescu.

Înfiinţată în SUA, în 1984, CGS furnizeaza soluţii tehnologice de afaceri, comerţ electronic, consultanţă, servicii de mesagerie, dezvoltare de aplicaţii software şi servicii de training.

Cu aproape 3.000 de angajaţi în Bucureşti, Braşov şi Sibiu, CGS România furnizează servicii complete de tip call center în 18 limbi străine.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici