InfoCons a realizat un studiu pe baza etichetelor produselor tip ketchup marcă proprie ce se regăsesc pe piaţa din România.
În total au fost analizate 14 de produse de la Carrefour, Lidl, Auchan, Profi, Kaufland, Selgros, România Hypermarche şi Penny Market.
„71,42% din produsele care au făcut obiectul acestui studiu au ca ingredient principal apa. Ingredientele sunt menţionate pe eticheta în ordine descrescătoare, astfel că primul ingredient menţionat pe etichetă se află în cea mai mare cantitate. 57,14% din produsele studiate au al doilea ingredient zahărul sau siropul de glucoză. De asemenea, 42,85% din produse nu menţionează provenienţa ingredientului principal, deşi aceasta trebuie menţionată obligatoriu conform Regulamentului 1169/2011”, arată InfoCons.
Potrivit sursei citate, 57.14% din produse au în compoziţie E-uri – aditivi alimentari. 28,57% din produse au în compoziţie 3 E-uri, 28,57%din produse au în compoziţie 2 E-uri, iar 42.85% din produse nu au în compoziţie E-uri. Astfel, 57,14% din produsele studiate au avut în componenţă sorbat de potasiu (E202), iar 42.85% benzoat de sodiu (E211).
„92.85% din produse au avut mai mult de 2g de sare în compoziţie. Cantitatea de sare din produsele studiate s-a situat între 1.75g şi 2.69g. Organizaţia Mondială a Sănătăţii estimează că aproximativ 2.5 milioane de decese ar putea fi prevenite dacă nivelul de consum global al sării ar scădea până la cantitatea recomandată de 5 grame/zi”, potrivit comunicatului de presă.