- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (22.05.2012, 18:09)
- Ionut Muresan , Valentin Anghel ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Jumătate dintre români nu dau note de trecere instituţiilor care trebuie să le rezolve problemele
Jumătate dintre cetăţeni acordă note de la 1 la 5 instituţiilor din administraţia publică locală, în privinţa rezolvării rapide a problemelor, iar peste 64% din populaţie consideră că profesionalismul funcţionarilor publici este de note între 4 şi 8, potrivit unui studiu prezentat marţi.
Urmărește
127 afișări
Jumătate dintre români nu dau note de trecere instituţiilor care trebuie să le rezolve problemele (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)
Studiul privind fenomenul corupţiei în administraţia publică locală arată, de asemenea, că peste 62% dintre cetăţeni au dat note de la 4 la 8 în ceea ce priveşte organizarea instituţiilor. În acelaşi timp, peste 60% din populaţie acordă tot note de la 4 la 8 pentru implicarea autorităţilor publice locale în acţiuni dedicate cetăţenilor.
Percepţia populaţiei diferă sensibil de cea a reprezentanţilor administraţiei publice locale.
De pildă, aceştia dau note între 8 şi 10 pentru rezolvarea rapidă a problemelor cetăţenilor şi pentru profesionalismul funcţionarilor publici.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ursula von der Leyen s-a îmbolnăvit de pneumonie „în formă severă”
-
Ministerul Energiei: Liberalizarea preţurilor la energie electrică şi gaze naturale se va face etapizat şi nu se limitează la data de 1 aprilie 2025
-
Mureş: Scurgeri de benzină dintr-un vagon-cisternă / Intervenţia autorităţilor s-a încheiat fără incidente majore
-
Guvernul pregăteşte eliminarea plafonării tarifelor la energie electrică şi gaze
Lucrurile stau la fel când vine vorba despre notele pentru politeţea funcţionarilor publici, care a primit între 4 şi 8 de la peste 67% din populaţie, în timp ce peste 81% dintre reprezentanţii administraţiei publice locale au notat tot în intervalul 8-10.
Discrepanţele se menţin la celelalte capitole luate în calcul de studiu.
Astfel, în privinţa interesului funcţionarilor în a rezolva problemele cetăţenilor, peste 44% din populaţie a dat note între 1 şi 5, în timp ce peste 78% dintre reprezentanţii administraţiei publice locale au acordat, o dată în plus, note de la 8 la 10.
Aceleaşi diferenţe se înregistrează, potrivit studiului, între percepţiile celor două categorii cu privire la integritatea şi disponibilitatea funcţionarilor publici, la transparenţa instituţiilor şi la comunicarea cu cetăţenii. Toţi aceşti "indicatori" au primit note proaste din partea cetăţenilor, spre deosebire de cele ale branşei angajaţilor din administraţia publică locală.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 4.522 de persoane din populaţia cu vârsta de peste 18 ani, respectiv pe unul de 9.823 de persoane din rândul angajaţilor şi al reprezentanţilor autorităţilor publice locale.
Au fost intervievaţi, astfel, 1.200 de primari, 600 de foşti primari, 1.206 viceprimari, 1.206 consilieri locali, 1.200 reprezentanţi a mediului de afaceri, 600 de jurnalişti, 200 de reprezentanţi ai ONG-urilor, 600 de persoane cu experienţă implicate în problematica prevenirii şi combaterii corupţiei, 600 de angajaţi ai administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, 600 de angajaţi ai administraţiei publice de la oraşe, 603 angajaţi ai administraţiei de la municipii şi 602 membri ai consiliilor judeţene.
Datele au fost culese în perioada noiembrie 2011 - ianuarie 2012, iar rezultatele au fost discutate, în intervalul 20 februarie - 10 mai, la 20 de întâlniri de lucru cu privire la fenomenul corupţiei. Reuniunile s-au desfăşurat în Piteşti, Ploieşti, Călăraşi, Craiova, Timişoara, Oradea, Deva, Târgu-Jiu, Braşov, Târgu-Mureş, Bistriţa, Cluj Napoca, Sibiu, Focşani, Piatra Neamţ, Suceava, Iaşi, Galaţi, Constanţa şi Bucureşti.
Proiectul "Studiu diagnostic privind fenomenul de corupţie în administraţia publică locală" s-a derulat pe o perioadă de 18 luni şi a avut o valoare de 2.076.906 de lei, din care 85 la sută a fost acoperită din fonduri de la Uniunea Europeană, iar 15 la sută, din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI).
Citește pe alephnews.ro: Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
Citește pe www.zf.ro: Dragoş Damian, Terapia Cluj: No, amu gata! Gata cu văicăreala, cu bocetele şi cu plânsetele! Sunteţi oameni de afaceri puternici, va faceţi de ruşine! Hai, la muncă în 2025, avem multă treabă!
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
China se confruntă cu un nou focar provocat de un virus la cinci ani după ce a început pandemia COVID-19. Ce este HMPV
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Care este cel mai nesănătos aliment din lume, pe care foarte mulţi români îl mănâncă în fiecare zi fără să ştie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Amanta (devenită, între timp, titulara) ICH este gravidă?! 😲 Tatăl ar fi pufosul Goe, fiul unui multimilionar imobiliar
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe