Linia de cale ferată pe care trenurile de călători vor circula cu viteza de 160 km/h. CFR a lansat licitaţia

CFR a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe două secţiuni de pe linia Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Urmărește
15566 afișări
Imaginea articolului Linia de cale ferată pe care trenurile de călători vor circula cu viteza de 160 km/h. CFR a lansat licitaţia

Linia de cale ferată pe care trenurile de călători vor circula cu viteza de 160 km/h. CFR a lansat licitaţia

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunile Cluj - Aghireş (lotul 1) şi Aghireş - Poieni (lotul 2), aferente obiectivului „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihorˮ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

„Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 2.978.055.955,73 RON, lei fără TVA, din care 1.505.138.213,54 RON, fără TVA, pentru lotul 1 Cluj - Aghireş, respectiv 1.472.917.742,19 RON, fără TVA, pentru lotul 2 secţiunea Aghireş - Poieni, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar”, potrivit CFR.

Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea unor obiective, printre care creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson, modernizarea staţiilor, inclusiv haltele de mişcare, modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare li modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor.

„Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj - Aghireş (lotul 1) şi Aghireş - Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar”, adaugă CFR.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de minimum 60 de luni.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
cfr,
modernizare,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici