Ministrul Transporturilor a fost întrebat, într-o conferinţă de presă, dacă lucrările de modernizare la DN 24 C Rădăuţi Prut – Manolea, singurul drum naţional de pământ din România, au fost sistate întrucât de o lună nu se mai lucrează, iar acesta a precizat că acolo s-au făcut doar lucrări de întreţinere, şi nu de modernizare, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Lucrările vor continua. Acolo este etapa din a aduce drumul din drum de pământ în drum balastat. Asta e o etapă care este încadrată în secţiunea de întreţinere”, a spus Matache.
Întrebat dacă Inspectoratul de Stat în Construcţii a avizat modernizarea, ministrul a spus că ISC nu este de acord cu modernizarea pentru că nu există autorizaţie, dar că acum se execută doar lucrări de balastare.
Directorul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Iaşi, Ovidiu Laicu, a explicat că în baza unei expertize, s-a indicat că cele două straturi, de balast şi balast stabilizat, fac parte din întreţinere şi că doar ceea ce este peste balast, respectiv mixtura, este modernizare.
„Ne-am oprit la balast stabilizat şi urmează să obţinem autorizaţia pentru modernizare, pentru straturile superioare de mixtură”, a spus Laicu.
El a menţionat că pentru straturile de balast pentru acest drum s-au alocat fonduri de 22 de milioane de lei, fiind decontate deja 14 milioane de lei.