- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (13.01.2015, 15:30)
- Elvira Gheorghita
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Medicii, asociaţiile de pacienţi şi fundaţiile, obligaţi din 2016 să declare sponsorizările
Medicii, asociaţiile de pacienţi şi fundaţiile ar putea fi obligaţi, din ianuarie 2016, să facă publice toate sponsorizările primite de la companiile farmaceutice şi distribuitorii de medicamente, cum ar fi cheltuielile pentru deplasări la congrese sau donaţiile.
Urmărește
397 afișări
Medicii, asociaţiile de pacienţi şi fundaţiile, obligaţi din 2016 să declare sponsorizările (Imagine: Shutterstock)
Secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Alin Ţucmeanu a declarat marţi, la dezbaterea proiectului de Ordin privind aprobarea normelor pentru evaluarea şi avizarea publicităţii la medicamentele de uz uman, că acesta reglementează, în premieră, piaţa publicităţii medicamentului.
"Reglementează pentru prima dată publicitatea destinată cadrelor medicale. Este un control mai bun a ceea ce se întâmplă cu banii din sistem. Publicitatea pentru orice medicament, indiferent sub ce formă, trebuie să respecte standardele şi să nu includă nimic care ar putea fi ofensator sau înşelător pentru utilizator. Vom şti exact unde se duc aceste sume", a spus Alin Ţucmeanu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Președinți. Descoperim că a fost cu ghinion
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Preşedinţi. Descoperim că a fost cu ghinion
-
PNL o susţine pe Elena Lasconi în turul doi al alegerilor prezidenţiale
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale (ANMDM), Marius Savu, a declarat că este pentru prima dată când se "transparentizează" tot ceea ce înseamnă cheltuieli făcute cu profesioniştii din sănătate de către producătorii şi distribuitorii de medicamente.
"Orice cheltuială făcută de o companie farmaceutică, de un distribuitor de medicamente, să poată să fie identificată cu nume şi prenume cui a fost făcută. Ar trebui să se pună în proiect o sumă minimă, sub care să nu se facă raportarea, probabil că va fi undeva la 50-100 de lei. Ordinul va intra în vigoare din momentul în care va fi publicat în Monitorul Oficial. Din momentul acela, orice companie care va face o cheltuială cu un medic, cu un profesionist din domeniu sănătăţii va trebui să ştie că această cheltuială în trimestrul întâi al anului 2016 va fi publică pentru toată lumea. Prin cheltuială se înţelege, de exemplu, deplasarea la congres, la o manifestare ştiinţifică, o donaţie care se face către o fundaţie. Acestea vor fi publice către toţi cei care vor să le vadă", a explicat Savu.
El a precizat că asociaţiile de pacienţi vor trebui să facă şi ele raportarea sponsorilor făcute de companiile farmaceutice.
Marius Savu a mai spus că, la nivelul Agenţiei Europene a Medicamentului, există obligativitatea ca orice asociaţie de pacienţi care vrea să interacţioneze cu autoritatea europeană trebuie să aibă aceste informaţii publice, pentru a putea să ştie dacă în spate există interesul legitim al pacienţilor, şi nu altceva.
"Oricine este activ în domeniul sănătăţii va trebui să aibă informaţiile despre finanţarea structurii respective, iar această informaţie să fie publică. Pentru partea de industrie, există prevăzute de lege sancţiuni financiare, care vor fi aplicate de ANMDM după controalele care vor fi efectuate. Pentru pacienţi şi medici, din punctul nostru de vedere, nu există sancţiuni. Probabil Colegiul Medicilor din România va trebui să stabilească sau nu sancţiuni", a mai spus Savu.
Directorul executiv al Asociaţiei Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM), Dan Zaharescu, a spus că proiectul reprezintă un pas important făcut în procesul de transparentizare a acestor relaţii, în condiţiile în care întotdeauna au fost suspiciuni vizavi de relaţiile dintre industria farmaceutică şi profesioniştii din sistemul sanitar sau asociaţiile de pacienţi şi alte asociaţii profesioniste din sistem.
"Practic, orice medic poate să intre în categoria persoanelor care sunt sponsorizate de industria farmaceutică. Acest ghid de publicitate introduce practic reglementări suplimentare vizavi de modul în care publicitatea la medicamente urmează să fie făcută. Este vorba şi despre modul în care este făcută publicitatea audio-vizuală. Procesele de sponsorizare vor continua, atâta doar că ele vor fi complet transparente începând din acest an", a adăugat Zaharescu.
Potrivit proiectului de Ordin al ministrului Sănătăţii, sponsorizările şi orice alte cheltuieli suportate pentru medici, asistenţi medicali, organizaţii profesionale, organizaţii de pacienţi şi orice alt tip de organizaţii care au activităţi în domeniul sănătăţii vor fi declarate de producătorii şi distribuitorii de medicamente la ANMDM.
Proiectul prevede că nicio formă de sponsorizare a profesioniştilor din domeniul sănătăţii nu trebuie să fie legată de numele unui medicament, iar acţiunile de sponsorizare nu trebuie să implice mesaje promoţionale directe sau indirecte pentru medicamente.
Un alt punct din proiect vizează publicitatea în cadrul manifestărilor medicale locale, regionale, naţionale sau internaţionale. Proiectul prevede că acestea sunt forme de publicitate adresate doar profesioniştilor în domeniul sănătăţii, iar producătorii de medicamente trebuie să notifice ANMDM, înainte ca manifestarea medicală să aibă loc, cu privire la următoarele aspecte: tipul de eveniment la care participă, materialele care vor fi distribuite, informaţiile medicale furnizate, specialităţile profesioniştilor în domeniul sănătăţii cărora le sunt adresate informaţiile şi obiectele promoţionale distribuite.
Citește pe alephnews.ro: PNL o susține oficial pe Elena Lasconi în turul II, anunță Ilie Bolojan
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile! Decizie șoc
PROSPORT.RO
Ce înseamnă Clubul de la Roma, din care a făcut parte Călin Georgescu. Cu ce se ocupă această organizație, de fapt
CANCAN.RO
Cine e misteriosul bogătaș BOGPR care a făcut campania independentului Călin Georgescu: Regele TikTok-ului dă sute de mii de € la maneliști și nu vrea să i se dezvăluie chipul. Imagini în premieră absolută!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe