Reducerile de locuri de muncă echivalează cu aproape 2% din forţa de muncă globală.
Pandemia COVID-19 a lovit industria auto, care se lupta deja cu trecerea la vehiculele electrice, de la maşinile cu motoare cu aprindere internă.
Planul se va baza pe negocierea unui acord-cadru pe trei ani care nu va presupune disponibilizări, a spus grupul într-un comunicat. „Planul nu se bazează pe închideri de uzine”, a adăugat compania.
Michelin a declarat că măsurile vor afecta până la 1.100 de posturi în birouri şi 1.200 de locuri de muncă în fabrici, subliniind că aproape 60% din reducerile de locuri de muncă se vor baza pe scheme voluntare de pensionare anticipată.
Compania are peste 127.000 de angajaţi în întreaga lume.
În România Michelin are trei fabrici – Floreşti Anvelope, Zalău Anvelope, Zalău Cord – şi o reţea de distribuţie. Din 2014, România a devenit centrul de coordonare al noii zone comerciale din Europa Centrala şi de Sud: Albania, Bosnia Herţegovina, Bulgaria, Cipru, Croaţia, Grecia, Macedonia, Muntenegru, Serbia, Slovenia şi Ungaria.