- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (18.02.2013, 15:06)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministerul Transporturilor vrea creşterea pedepsei minime pentru furturile din reţeaua CFR. Pagubele în 2012 au fost de 10 milioane de euro
Ministerul Transporturilor propune creşterea pedepselor minime pentru distrugerea reţelei de cale ferată de la 2 la 4 ani, respectiv de la 3 la 5 ani în cazul sustragerii de componente sau bunuri din vagoane, precizând că anul trecut pagubele generate de furturi s-au ridicat la 46,49 milioane lei.
Urmărește
325 afișări
Ministerul Transporturilor vrea creşterea pedepsei minime pentru furturile din reţeaua CFR. Pagubele în 2012 au fost de 10 milioane de euro (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"În perioada 2005 - 2012 au fost înregistrate un număr mare de sustrageri de elemente ale infrastructurii feroviare publice şi private, rămase în majoritatea cazurilor neidentificate. Acest fenomen a devenit acut în perioada ultimilor ani şi a afectat direct infrastructuri feroviare recent modernizate pentru care au fost cheltuite importante sume atât din fonduri externe, cât şi de la bugetul de stat", se arată în nota de fundamentare a unui proiect de ordonanţă de urgenţă, care vizează modificarea Legii nr. 289/2005 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional în domeniul transportului pe calea ferată.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Astfel, în 2011, pe reţeaua feroviară publică au avut loc 4.175 de cazuri de sustrageri, cu o valoare a pagubelor de 32,38 millioane lei, iar în 2012 au existat 3.465 de cazuri, cu o valoare a pagubelor de 46,49 milioane lei (10,4 milioane euro).
Autorii documentului precizează că elementele sustrase includ material mărunt de cale, traverse de lemn, şine, contraşine, eclise metalice, părţi componente ale instalaţiilor de siguranţa circulaţiei, echipament şi aparataj, cabluri de semnalizare şi telecomunicaţii, acestea fiind livrate firmelor care desfăşoară activităţi de colectare a deşeurilor industriale reciclabile.
"Având în vedere amploarea fenomenului infracţional în această materie cât şi consecinţele extrem de grave asupra siguranţei transporturilor pe calea ferată, în special urmare desfăşurării activităţilor infracţionale de furt şi distrugere şi luând în considerare faptul că limitele maxime pentru aceste infracţiuni, astfel cum sunt acestea cuprinse în legea specială sunt mari - cuprinse între 7 şi 20 de ani închisoare, se apreciază că se impune creşterea unor limite minime speciale", se arată în nota de fundamentare.
Astfel, proiectul propune creşterea minimului special prevăzut de lege de la 2 la 4 ani pentru infracţiunea de distrugere, degradare sau aducere în stare de neîntrebuinţare a căii ferate, a materialului rulant, precum şi a instalaţiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora, respectiv de la 3 la 5 ani pentru sustragerea de componente ale căii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt în compunerea unui tren aflat în circulaţie sau programat pentru circulaţie.
"Se reglementează, totodată, aplicarea obligatorie a pedepsei complementare a interzicerii unor drepturi, instanţa de judecată urmând să aplice o pedeapsă şi să dispună în mod obligatoriu a interzicerii unuia sau mai multor drepturi dintre cele prevăzute de art.64 din Codul Penal", potrivit sursei citate.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat la 8 februarie că va propune ca reprezentanţii firmelor colectoare de fier vechi care achiziţionează componente din reţeaua de cale ferată sau nu anunţă autorităţile atunci când primesc asemenea oferte de achiziţie să răspundă penal.
Anterior, premierul Victor Ponta declarase că Guvernul va dubla limitele minime şi maxime ale pedepselor prevăzute în Codul Penal pentru furturile de material rulant CFR şi că vor fi luate măsuri suplimentare şi pentru paza bunurilor.
Un document oficial prezentat de MEDIAFAX în luna octombrie arăta că CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoţi, care au crescut în ultima perioadă şi afectează secţii precum Bucureşti - Constanţa, iar durata unei călătorii creşte, din cauza verificărilor.
În martie anul trecut, Guvernul a interzis firmelor care lucrează cu deşeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum şina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale afectează grav siguranţa circulaţiei trenurilor.
Perioada de interdicţie este pentru doi ani şi poate fi prelungită ulterior prin hotărâre de guvern.
Firmele care încalcă interdicţia sunt amendate cu sume cuprinse între 20.000 şi 40.000 lei, anularea autorizaţiei de colectare şi plata unui "tarif de despăgubire" în valoare egală cu cea a elementelor feroviare sustrase, către compania feroviară afectată.
Ultimele date oficiale, prezentate anul trecut de MEDIAFAX, indică faptul că numărul cazurilor de sustrageri de componente ale infrastructurii feroviare, în care autorii rămân neidentificaţi în majoritatea situaţiilor, a crescut de la 562 cazuri în 2007 şi 718 cazuri în 2008 la 1.533 cazuri de furt în 2009, valoarea pagubelor majorându-se corespunzător, de la 1,29 milioane lei în 2007 şi 4,6 milioane lei în 2008 la peste 10 milioane lei în 2010.
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe