- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Monopolul Fly Taxi s-a terminat, 13 firme de taxi şi 57 de PFA vor transporta clienţii Aeroportului Otopeni
Clienţii Aeroportului Internaţional Henri Coandă din Otopeni vor putea folosi, de la 1 februarie, serviciile de transport taxi ale celor 13 companii şi 57 de persoane fizice autorizate (PFA) declarate câştigătoare în urma licitaţiei, în prezent singura firmă autorizată fiind Fly Taxi.
Monopolul Fly Taxi s-a terminat, 13 firme de taxi şi 57 de PFA vor transporta clienţii Aeroportului Otopeni (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
În urma evaluării celor 76 de dosare depuse, au fost atribuite toate cele 250 permise de acces auto licitate pentru derularea acestei activităţi, dintre care 57 către persoane fizice autorizate şi 193 către un număr de 13 societăţi.
Comisia de licitaţie verifică documentele depuse de către transportatorii declaraţi câştigători, în vederea eliberării permiselor de acces auto şi a permiselor de identificare şi acces ale conducătorilor auto.
Tariful maxim care va fi practicat este de 3,5 lei/kilometru.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
În 2004, firma Fly Taxi a câştigat o licitaţie controversată, organizată de Ministerul Transporturilor, prin care a primit dreptul să opereze, pe o perioadă de cinci ani, serviciile de taximetrie la aeroportul Otopeni.
Potrivit unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, aeroporturile vor organiza propriile licitaţii pentru acordarea autorizaţiilor de taxi pentru preluarea călătoriilor de la aerogară şi vor fixa un tarif maximal pe kilometru.
Totodată, aeroporturile vor decide numărul de autorizaţii eliberate, numărul de taximetre necesare, în funcţie de traficul de pasageri care sosesc şi evoluţia acestuia, precum şi amplasarea staţiilor de taxi, a traseelor şi a locurilor de aşteptare.
Autorizaţiile vor avea o valabilitate maximă de cinci ani, însă trebuie vizate anual.
În staţiile de debarcare vor avea acces toţi transportatorii autorizaţi în regim de taxi, indiferent dacă aceştia dispun sau nu de permise de acces eliberate de administraţia aeroportului. Durata de staţionare în staţiile de debarcare se va limita la maximum cinci minute.
Aeroportul va lua măsuri pentru ca fiecare taxi care a obţinut permisul de acces auto să aibă aplicat pe portierele laterale un autocolant de culoare neagră cu înscrisul "AEROPORT" şi sigla aeroportului respectiv. Forma şi dimensiunile autocolantului se stabilesc de fiecare aeroport, prin regulamentul intern.
Taximetriştii vor ocupa în ordine poziţiile de parcare marcate cu inscripţia TAXI şi sunt obligaţi să respecte regula "primul venit, primul plecat în cursă".
Taximetriştii nu vor avea voie, printre altele, să intre în terminalele de pasageri, pentru a aborda potenţiali clienţi, să intre cu autovehiculele taxi în parcările publice aflate în apropierea terminalelor de pasageri sau să refuze cursa unui client, indiferent de motiv: cursă scurtă, motive etnice, rasiale sau religioase.
În cazul în care taximetriştii încalcă regulile, administraţia aeroportului are dreptul de a suspenda sau anula permisul de acces.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO