Noi trenuri de metrou în Bucureşti. Cum arată şi ce dotări au garniturile - GALERIE FOTO

Metrorex a cumpărat 16 trenuri de metrou, pentru care ar fi plătit 98 milioane de euro, de la firma CAF din Spania.

Urmărește
12212 afișări
Imaginea articolului Noi trenuri de metrou în Bucureşti. Cum arată şi ce dotări au garniturile - GALERIE FOTO

Noi trenuri de metrou în Bucureşti. Cum arată garniturile (Imagine: www.caf.es)

Trenurile au câte 6 vagoane, o lungime de 114 m, o capacitate de 1.200 de pasageri şi pot circula cu o viteză maximă de 80 de km pe oră. Garniturile sunt dotate cu zone de acces pentru persoanele cu dizabilităţi.

Sindicaliştii de la metrou susţin că platformele noilor trenuri cumpărate de Metrorex, pentru care s-ar fi plătit 98 milioane de euro, sunt prea late şi impun modificări în toate cele 14 staţii de pe Magistrala 2, compania susţinând, în replică, faptul că trenurile respectă normele tehnice impuse.

Liderul Uniuni Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, că platformele noilor trenuri cumpărate de Metrorex sunt mai late decât ar trebui, în prezent fiind mai multe zone de pe magistrala 2 în care se lucrează la peroane.

Rădoi a precizat că pentru utilizarea noilor trenuri trebuie "să se taie din peroane", astfel încât, pe lângă cele 98 de milioane de euro plătite pentru achiziţionare, vor mai fi costuri suplimentare, care vor trebui plătite tot de Metrorex, adică din banii cetăţenilor.

"Nu ştiu suma, dar de suportat, o suportă Metroul. Noile trenuri ar fi trebuit să fie în circulaţie din aprilie. Nu ştim cât durează modificările, pentru că sunt necesare în toate staţiile de pe magistrala 2", a spus liderul sindical.

Metrorex a încheiat, în 2011, un contract de achiziţie a 16 trenuri noi de metrou cu firma CAF din Spania, atribuirea contractului realizându-se în urma unei licitaţii publice internaţionale la care a participat şi Bombardier Transportation din Suedia.

"Preţul oferit de firma CAF a fost de 97,012 milioane iar preţul oferit de firma Bombardier Transportation a fost de 117,595 milioane euro. Pe toată perioada de derulare a contractului de achiziţie (întocmire documentaţie pentru organizarea procedurii de achiziţie, a specificaţiei tehnice, analiza şi evaluarea ofertelor tehnice şi financiare, avizarea documentaţiilor tehnice de proiectarea a noului tren, analiza rezultatelor testelor statice, de tip şi de serie) SC Metrorex SA a fost asistată în calitate de consultant de către asocirea Systra SA - Franţa şi Metroul SA -România", precizează compania

Trenurile de metrou realizate de firma CAF au început să sosească la Bucureşti în decembrie 2013, în prezent fiind recepţionate preliminar şase dintre acestea, aflate în diverse stadii de testare dinamică de tip/serie pe reţeaua de metrou.

Tot firma CAF a asamblat, la Atelierele Griviţa din Bucureşti, alte patru trenuri, care sunt în diferite stadii de testare statică.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici