Număr record de apeluri la Telefonul Vârstnicului. Mulţi bătrâni solicită ajutor financiar

  • Numărul persoanelor care au cerut sprijin la Telefonul Vârstnicului în anul 2020 este aproape triplu
  • Potrivit statisticilor, cei mai mulţi bătrâni sună la serviciul social şi solicită informaţii şi ajutor financiar.
Urmărește
162 afișări
Imaginea articolului Număr record de apeluri la Telefonul Vârstnicului. Mulţi bătrâni solicită ajutor financiar

Număr record de apeluri la Telefonul Vârstnicului. Mulţi bătrâni solicită ajutor financiar

Serviciul social Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită şi confidenţială dedicată vârstnicilor din România. Linia a fost înfiinţată de Fundaţia Regală Margareta a României în urmă cu cinci ani, iar în 2020 a avut cel mai mare număr de solicitări si apelanţi unici. Astfel, anul trecut au fost 16.673 de convorbiri telefonice cu 3.424 de seniori care au beneficiat de consiliere, îndrumare, informare şi, nu în ultimul rând, de sprijin material sau emoţional.

Potrivit reprezentanţilor fundaţiei, pe primul loc în topul nevoilor exprimate de vârstnici anul trecut, s-a aflat nevoia de informaţii utile care nu sunt tuturor accesibile, fie din cauza izolării, fie pentru că lipsesc abilităţile de a utiliza noile tehnologii de comunicare. 1.078 de persoane au solicitat informaţii şi contacte relevante pentru situaţiile individuale, oferite de echipa specializată de asistenţi sociali a liniei telefonice.

Cei de la Fundaţia Regală Margareta a României au mai stabilit că din cauza pandemiei, a crescut numărul celor care au solicitat sprijin financiar şi material. În anul 2020, au fost înregistrate 1.066 de astfel de solicitări din partea vârstnicilor. Echipa Telefonul Vârstnicului a îndrumat cazurile acestora către servicii de asistenţă socială din comunitate, operate de DGAS-uri sau ONG-uri, pentru a primi din partea lor un ajutor particularizat şi constant.

Pe locul trei în topul necesităţilor vârstnicilor, s-a aflat în 2020 nevoia de îngrijire şi sprijin practic la domiciliu. Pentru 668 dintre apelanţi, echipa a furnizat informaţii despre serviciile de asistenţă medicală ori supraveghere specializată disponibile, dar şi referinţe despre cămine pentru vârstnici şi proceduri de instituţionalizare.

În plus, din cauza izolării sociale impuse de noile condiţii socio-sanitare, sentimentele de singurătate, anxietate sau depresie, trăite de un număr mare de vârstnici, s-au adâncit. Acesta a reprezentat unul dintre motivele pentru care seniorii au apelat linia telefonică în căutarea de sprijin emoţional, au precizat reprezentanţii Fundaţiei Regale Margareta a României.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici