Oprescu: Pasajul Basarab va fi gata la sfârşitul lunii martie, primele teste au început

Pasajul Basarab va fi gata la sfârşitul lunii martie, primele teste la calea de rulare au fost începute, a declarat, miercuri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Urmărește
74 afișări
Imaginea articolului Oprescu: Pasajul Basarab va fi gata la sfârşitul lunii martie, primele teste au început

Oprescu: Pasajul Basarab va fi gata la sfârşitul lunii martie, primele teste au început (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

"Dacă vă veţi uita pe geam veţi vedea că deja pe o anumită porţiune se fac anumite teste, podul Basarab va fi gata la sfârşitul lunii", a spus Sorin Oprescu într-o conferinţă de presă.

Primarul general al Capitalei spunea, în 26 februarie, după ce a verificat stadiul lucrărilor la Pasajul Basarab, că în martie se vor face probele pe pasaj, iar la sfârşitul lunii se va da drumul la circulaţia rutieră. El preciza că lucrările la linia de tramvai vor mai dura, pentru că trebuie mai întâi finalizate etapele de lucrări la pod.

Edilul preciza că a început amenajarea staţiei, după care vor fi montate lifturile şi trotuarul mobil, iar sistematizarea circulaţiei pe străzile din zonă va fi terminată înainte de darea în folosinţă a pasajului.

Municipalitatea preciza atunci că, din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrările sunt aproximativ 98% finalizate.

Pasajul Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucuresti în partea de nord-vest. Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.

Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 de metri - din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord -, cu bretele de acces la pasaj de 1126 metri lungime şi rampe de acces de 1250 m.

Pe pasaj, în zona Podului Hobanat va fi realizată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare menite să asigure legătura între nivelul peroanelor staţiei şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.

Valoarea totală a contractului este de 160.738.329 euro.

În data de 15 septembrie 2010 s-a reluat circulaţia la sol pe toată zona afectată, cu excepţia perimetrului Plevnei - Gara Basarab, unde, din cauza lucrărilor la Podul Hobanat, circulaţia se va relua după finalizarea lucrărilor din zona.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici