Pasajul Piaţa Presei a fost INAUGURAT: Cum arată pasajul pe care vor circula 2.000 de vehicule pe oră - FOTO

Pasajul subteran de la Piaţa Presei, care are o lungime de aproximativ 800 de metri, o intrare şi două ieşiri, a fost deschis circulaţiei, în urma finalizării lucrărilor de construcţie, care au costat 60,4 milioane de lei, primele maşini trecând prin pasaj duminică, la ora 09.45.

Urmărește
36036 afișări
Imaginea articolului Pasajul Piaţa Presei a fost INAUGURAT: Cum arată pasajul pe care vor circula 2.000 de vehicule pe oră - FOTO

Pasajul Piaţa Presei a fost INAUGURAT: Cum arată pasajul pe care vor circula 2.000 de vehicule pe oră (Imagine: Codrin Prisecaru/Mediafax Foto)

"Pasajul a fost inaugurat cu două luni întârziere, din cauza reţelelor subterane care au fost găsite în zonă. Sunt două ieşiri şi o intrare şi are o lungime de apoximativ 800 de metri. Pasajul fluidizează cu aproximativ 30 la sută circulaţia. Se estimează că vor circula 2.000 de vehicule pe oră", a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, prezent duminică la darea în funcţiune a pasajului.

Edilul a precizat că în următoarea perioadă va monitoriza traficul din această zonă, astfel încât, dacă va fi nevoie, să fie reglate semafoarele. De asemenea, Oprescu a mai spus că dacă va fi necesar s-ar putea construi un pasaj pietonal subteran în zona fostului Minister al Culturii.

Odată cu inaugurarea pasajului de la Piaţa Presei a fost vizitat şi pasajul subteran pietonal, pe pereţii căruia au fost puse fotografii făcute de bucureşteni. Aici vor fi montate şi două lifturi pentru persoanele cu dizabilităţi.

Pasajul subteran Piaţa Presei are o lungime de aproximativ 800 de metri şi este amplasat la intersecţia a patru artere cu trafic ridicat - şoseaua Bucureşti-Ploieşti, şoseaua Kiseleff, bulevardul Mărăşti şi bulevardul Poligrafiei.

Valoarea investiţiei este de 60,4 milioane de lei, fără TVA.

Pasajul subtraversează piaţa pe direcţia Nord-Sud, pe sensul de intrare în Capitală, iar legătura între şoseaua Bucureşti-Ploieşti şi şoseaua Kiseleff se face pe două benzi de circulaţie. În subteran se desprinde o bandă separată, care face legătura cu bulevardul Mărăşti.

De asemenea, circulaţia la suprafaţă se va desfăşura, ca şi înainte, printr-o intersecţie semaforizată, iar circulaţia pietonală transversală şoselei Kiseleff se face, pe lângă vechiul pasaj pietonal, pe un nou pasaj pietonal care a înlocuit vechea trecere de pietoni la sol între Parcul Herăstrău (berăria H) şi terminalul RATB. Totodată, a fost amplasată o nouă staţie pentru transportul public pe şoseaua Kiseleff, iar vechile staţii au fos relocate.

Reprezentanţii Primăriei Capitalei susţin că pasajul optimizează circulaţia în intersecţia Piaţa Presei, pe direcţiile Bulevardul Kiseleff - Arcul de Triumf, Bulevardul Mărăşti - Expoziţiei şi se fluidizează traficul în intersecţie prin introducerea fluxului principal de vehicule de pe direcţia Fântâna Mioriţa- Bulevardul Mărăşti în subteran.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici