Patru directori ai CFR Marfă, printre care şi Mihuţ Crăciun, au fost arestaţi preventiv în dosarul vagoanelor

Fostul director general al CFR Marfă, Mihuţ Crăciun, directorul financiar, cel operaţional dezvoltare şi directorul de vagoane, au fost arestaţi preventiv pentru 30 de zile în dosarul vagoanelor CFR Marfă, a decis Tribunalul Timiş, în noaptea de joi spre vineri.

Urmărește
6043 afișări
Imaginea articolului Patru directori ai CFR Marfă, printre care şi Mihuţ Crăciun, au fost arestaţi preventiv în dosarul vagoanelor

Patru directori ai CFR Marfă, printre care şi Mihuţ Crăciun, au fost arestaţi preventiv în dosarul vagoanelor

19 persoane au fost prezentate Tribunalului Timiş cu propunere de arestare preventivă pentru o perioadă de 30 de zile, în dosarul privind subevaluarea vagoanelor CFR Marfă destinate casării, prejudiciul fiind de peste şase milioane de euro.

Magistraţii au emis, în noaptea de joi spre vineri, mandate de arestare preventivă pe numele lui Mihuţ Constantin Crăciun, fost director general al CFR Marfă, a lui Pavel Bărculeţ, director economic-financiar, Daniel Ciobanu, director operaţiuni dezvoltare, şi a lui Enache Florin-Claudiu, director departamentul vagoane.

De asemenea, alte şase persoane cercetate în dosar au fost arestare la domiciliu. Este vorba de Mircea Ion Maşcovescu, fost manager al Centrului Zonal de Marfă Timişoara, Mihai Mutaşcu, sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfă, Gelu-Ioan Corodan, CFR Timişoara, George Niculescu, şef Serviciu Exploatare Vagoane din CFR Marfă, Stănel Rădulescu, REMAT, şi Ovidiu-Dumitru Luca, CFR Cluj.

Totodată, instanţa a decis ca alte opt persoane să fie cercetate sub control judiciar: Maria Voica, sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfă, Cristian-Valeriu Derscaru, sucursala Timişoara, Constantin Gheorghiţoiu, CFR Banat-Oltenia, Alexandru Drăgan, Ion Găbreanu, director general al REMAT Călăraşi, Doru Moţi, George-Corneliu Filip şi Alupoaie-Dragoescu Constantin-Nicolae, director trafic al CFR Marfă.

Decizia nu este definitivă şi poate fi contestată la Curtea de Apel Timişoara.

În referatul cu propunerea de arestare preventivă, DIICOT susţine că "pentru a nu trezi suspiciuni, nici în Nota de fundamentare şi nici în Hotărârea Consiliului de Administraţie nu se face menţiunea modului în care urmează a se realiza valorificarea materialelor rezultate din casare, ambele documente rezumându-se la a stabili, cu titlu generic, scoaterea din funcţiune şi valorificarea a 2450 de vagoane de marfă”.

Potrivit documentului, în Nota de fundamentare a Hotărârii de Guvern prin care s-a aprobat buget de venituri şi cheltuieli al CFR Marfă pentru anul 2016 era prevăzut şi preţul care se anticipa a fi încasat în urma scoaterii la licitaţie a celor 2450 de vagoane.

„Se constată că reprezentanţii CFR Marfă au avansat deja un preţ de vânzare calculat pentru deşeurile de fier vechi, cu omiterea faptului că deşeurile provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deşeu fier vechi greu” şi “deşeu fier vechi special” (oţel), având o valoare de piaţă superioară", spun procurorii.

În aceeaşi notă se prevedea că “pentru a mări şansele de valorificare, vagoanele aprobate la casare vor fi scoase la licitaţie pe loturi mai mici care să permită participarea la licitaţie a unui număr mai mare de potenţiali clienţi”.

DIICOT susţine că oferta iniţiată de CFR Marfă pe Bursa de Mărfuri Bucureşti viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, "fără a se ţine deci cont de Nota de fundamentare a HG nr.659/2016, menită tocmai să rentabilizeze activitatea societăţii", singurul ofertant fiind SC Remat Călăraşi. Ulterior, între CFR Marfă şi SC Remat Călăraşi s-a încheiat contractul de vânzare, „"care nu mai avea ca obiect cantitatea de 49.000 tone fier vechi ofertată la bursă, ci vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Numai că cele 2450 de vagoane supuse casării însumează cantităţile de 35.002,12 tone de oţel şi 16.584,50 tone de fier vechi greu", arată sursa citată.

Preţul de achiziţie a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru “deşeu fier vechi greu” era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deşeu fier vechi special” (oţel) era de 218,90 euro/ tonă, rezultând că "prin această manoperă s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% în cazul “deşeurilor fier vechi special” (oţel) şi cu 46,56% în cazul “deşeurilor fier vechi greu”", mai spune DIICOT.

După încheierea contractului, conducerea CFR Marfă a cerut sucursalelor din Timişoara, Braşov, Iaşi, Galaţi, Craiova, Cluj şi Constanţa să se desemneze câte un responsabil pentru casarea vagoanelor.

În cererea de arestare, procurorii susţin că inculpaţii au dovedit "lipsa oricăror scrupule şi nicio consideraţie pentru situaţia financiară dificilă în care se află societatea feroviară".

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici