Peste 20% dintre produsele verificate de ANPC au conţinut diferit faţă de cele din Occident

În urma investigaţiilor realizate de inspectorii alimentari, 22,78% dintre produsele verificate din România, au conţinut diferit faţă de cele din Occident, potrivit unui studiu prezentat marţi de Paul Anghel, directorul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Urmărește
4139 afișări
Imaginea articolului Peste 20% dintre produsele verificate de ANPC au conţinut diferit faţă de cele din Occident

Peste 20% dintre produsele verificate de ANPC au conţinut diferit faţă de cele din Occident

"Am verificat în funcţie de etichetele care ne-au fost prezentate în studiul european, unde au fost analizate 128 de produse. Dintre acestea au fost găsite în România produse identice de la acelaşi producător, dar unele dintre ele veţi vedea cu cantităţi diferite, diferenţe privind compoziţia, cu absenţa unor ingrediente sau cu prezenţa altor ingrediente, diferenţe privind proporţiile anumitor ingrediente sau diferenţe privind parametri rezultaţi din declaraţiile nutriţionale. Au fost găsite 79 de produse, s-au constatat diferenţe la un număr de 18, reprezentând 22,78% din totalul produselor verificate", a afirmat Anghel.

Astfel, alunele din ciocolata Milka reprezintă doar 17%, faţă de conţinutul produselor din aceeaşi gamă din Italia, de 22% de alune.

Băuturile Fanta conţin 5% suc de portocale în România, pe când cele din Franţa şi Italia conţin 10%. Aceeaşi situaţie este şi în cazul băuturile Freeway, care conţin 3% suc de portocale în România, iar în Italia, 20%.

La cele 18 produse s-au constatat diferenţe privind compoziţia ( absenţa unor ingrediente, prezenţa altor ingrediente/aditivi), diferenţe privind proporţiile anumitor ingrediente, diferenţe privind parametrii rezultaţi din declaraţia nutritională

Alte exxemple sunt:

Dr. Oetker Pudding Powder Chocolate (praf de budincă cu gust de ciocolată, produs în România de SC Dr Oetker Ro srl, Curtea de Argeş). Din compararea valorilor înscrise în Declaraţia nutriţionala pentru acesta ,a rezultat că în cazul produsului comercializat pe piaţă din România şi Bulgaria: procentul de grăsimi totale este de 3,1% şi de acizi graşi săturaţi este de 1,9% fiind valorile cele mai mari din grupă de ţări analizată; în cazul unor ţări precum Germania şi Olanda unde produsul prezenţa conţinutul de grăsimi de 1,5% şi de acizi graşi săturaţi de 0,9%, iar în Italia produsul prezenţa conţinutul de grăsimi de 1,7% , iar cel de acizi graşi săturaţi de 1,1%.

Danone – Activia Nature (producător SC Danone PDPA srl, Bucureşti). În raport cu celelalte ţări nominalizate în lista, se constată că procentul de calciu exprimat în % din valoarea nutritională de referintă al produsului aflat pe piaţă naţională este de 121 %, faţă de 168% în Finlanda şi 148% în Polonia. În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr.432/2012 calciul contribuie la menţinerea sănătătii sistemului osos, este necesar pentru menţinerea sănătătii dinţilor şi contribuie la funcţionarea normală a sistemului muscular. Produsul aflat la vânzare pe piaţă din România are un conţinut de proteine de 3,5% şi 3,6% în Bulgaria, faţă de ţări precum Malta 3,9%, Germania şi Finlanda 4,9%.

IGLO – 15 Fish Finger (produs congelat, preambalat, reprezentat de batoane de file de peste marin de Alaska, dezosat, pane, preprajit, producător Frozen Fish Internaţional Gmbh Germania). Produsul comercializat pe piaţă din România are declarat pe ambalaj un procent mai mic de file de peste, respectiv 58%, faţă de Germania şi Olanda unde procentul de peste declarat este de 65%. În acelaşi timp, la produsul comercializat în România apa figurează în lista ingredientelor pe poziţia a 3-a în timp ce în Germania nu este mentionată apa, iar în Olanda apa figurează pe poziţia a 4-a. ( ingredientele se indică în proporţia descrescătoare a ponderii în momentul introducerii în fabricaţie)

Kinder -Pingui - Produsul din România şi Bulgaria prezintă conţinutul de lapte de 21% fată de 24% în cazul produsului comercializat în Germania, Danemarca, Franţa Olanda şi Finlanda. Produsul comercializat în România şi Bulgaria prezintă conţinutul de proteine de 5,3% fată de acelaşi produs comercializat în Germania şi Finlanda care prezintă conţinutul de proteine de 7%. Produsul comercializat în Germania şi Finlanda prezintă un conţinut de proteine mai mare cu 32% fată de produsul comercializat în România şi Bulgaria, produs care şi prin denumire este adresat copiilor.

Knorr Bază pentru mancăruri Cub de pasăre: produsul din România prezintă un conţinut de extract de carne de pasăre de 0,1% în timp ce acelaşi produs comercializat în Franţa Danemarca şi Cipru prezintă în compoziţie 1% carne de pasăre. Produsul din România conţine 2% grăsime de pasăre în timp de acelaşi produs comercializat în Danemarca şi Malta prezintă 3% grăsime de pasăre.

The Coca- Cola Company: Fanta Orange: Produsul de pe piaţă din România prezintă un conţinut redus de suc din concentrat de portocale respectiv de 5%, faţă de Italia 12%, Franţa 10% şi Spania 8%. România este singură ţara din lista în care sucul de portocale din concentrat este nominalizat al patrulea în lista de ingrediente (în ordinea descrescătoare a ponderii acestora în produsul finit).

Nestlé-Nestea Lemon: Produsul comercializat în România prezintă altă retetă, în lista ingredientelor figurând 0,08% extract de ceai şi utilizează zahăr şi fructoză, produsul din Spania prezentând 0,1% extract de ceai şi utilizează zahăr.

Nestlé -Nescafe 3 in1 (Original): Produsul din România prezintă proporţia de cafea instant de 14,5% fată de 10% în Franţa, 9% în Olanda şi 7,9% în Germania şi Spania

D’arbo- gem de căpsuni: Produsul din România prezintă valoarea cea mai mică în ceea ce priveşte conţinutul de glucide, respectiv de zaharuri de 37%, faţă de 55 % în Germania şi Finlanda.

Taguri:
produse,
conţinut,
anpc

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici