Peste 200 de instructori auto au pichetat sediul Ministerului Transporturilor

Peste 200 de instructori auto au pichetat, vineri, sediul Ministerului Transporturilor (MT), nemulţumiţi de proiectul de Ordin privind normele referitoare la autorizarea şcolilor de şoferi.

Urmărește
930 afișări
Imaginea articolului Peste 200 de instructori auto au pichetat sediul Ministerului Transporturilor

Peste 200 de instructori auto au pichetat sediul Ministerului Transporturilor (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto Arhiva)

Acţiunea de protest, organizată de Sindicatul Naţional al Instructorilor Auto din România, a vizat respingerea Proiectului de Ordin al ministrului Transporturilor cu referire la Normele privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, a Normelor privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, a Programei de şcolarizare, precum şi a condiţiilor şi obligaţiilor privind pregătirea teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere.

După câteva ore de protest, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au decis suspendarea şedinţei Comisiei de Dialog Social în care se discuta proiectul de Ordin şi rediscutarea acestuia începând de săptămâna viitoare.

Instructorii auto susţin că forma acutală a proiectului nu poate îmbunătăţi procesul de pregătire teoretică şi practică a cursantului în vederea obţinerii permisului de conducere.

"Propunem rediscutarea acestui proiect împreună cu toţi partenerii sociali (autorităţi, patronate, sindicate, asociaţii socio-profesionale), pentru a aduce o pace socială ce determină o mai bună desfăşurare a procesului de obţinere a permisului de conducere auto în adevărata substanţă a acestui deziderat. Argumentăm această propunere cu întreaga legislaţie europeană în vigoare, în concret: legislaţia din Ungaria, Italia, Olanda, Austria şi Germania, unde întreg procesul de învăţământ ce are în vedere obţinerea permisului de conducere pentru categoriile A, B şi BE, se desfăşoară modular, şi anume modulul de teorie efectuat în cadrul unei şcoli şi modulul practic efectuat în marea majoritate a cazurilor de către persoane independente aflate într-un raport juridic contractual cu şcoala, fiecare agent economic (şcoală, instructor autorizat - PFA) gestionându-şi propria activitate economică", susţin protestatarii.

În opinia acestora, normele create pentru autorizarea PFA - instructori auto autorizaţi conform HG 56/2007 şi OMTI 1019/2009, nu fac altceva decât "să elimine din domeniu această categorie socio-economică a micului întreprinzător - parte integrantă a economiei naţionale".

Protestatarii sunt nemulţumiţi şi de propunerea referitoare la dotarea tehnico-materială a maşinii cu sisteme de monitorizare audio-video, arătând că această propunere este unică, neregăsindu-se în Uniunea Europeană. Instructorii auto nu exclud dorinţa unor firme de a valorifica 20.000 de asemenea sisteme.

Proiectul prevede ca vehiculele utilizate la pregătirea practică să poată fi folosite doar de o singură şcoală de conducători auto şi să fie dotate, cu excepţia celor utilizate la pregătirea practică pentru categoriile AM, A1, A2 şi A, cu un sistem tehnic de monitorizare video şi audio.

Sistemul tehnic trebuie să conţină un GPS şi două camere de luat vederi montate în interiorul vehiculului, orientate una spre interiorul acestuia, astfel încât să se poată vizualiza cursantul şi instructorul auto sau examinatorul, şi una orientată paralel cu axul drumului, astfel încât să se poată vizualiza traseul urmat de vehiculul respectiv.

Informaţiile înregistrate prin acest sistem tehnic ar trebui să fie stocate pe suport electronic şi să se păstreze de şcolile de şoferi timp de un an.

Protestatarii au atras atenţia că atât cuantumul excesiv al amenzilor, cuprinse între 4.000 şi 15.000 de lei, care sancţionează contravenţional neîndeplinirea a peste 40 de obligaţii ale şcolilor de şoferi şi a instructorilor auto, cât şi cadrul legal propus duc la sancţionarea pemanentă a agenţilor economici, şcolilor de şoferi şi instructorilor auto autorizaţi, ducând la destabilizarea financiară a acestora într-un mediu economic deja precar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici