Peste 50 de persoane au murit şi aproape 110 au fost rănite în acest an din cauza oboselii la volan

Peste 50 de persoane au murit şi aproape 110 au fost rănite din cauza oboselii la volan, de la începutul anului şi până în prezent fiind înregistrate 93 de accidente rutiere grave, potrivit Poliţiei Române.

Urmărește
22 afișări
Imaginea articolului Peste 50 de persoane au murit şi aproape 110 au fost rănite în acest an din cauza oboselii la volan

Peste 50 de persoane au murit şi aproape 110 au fost rănite în acest an din cauza oboselii la volan (Imagine: Thomas Campean/Mediafax Foto)

Conform statisticilor, de la începutul anului şi până în prezent, pe fondul oboselii la volan s-au produs 93 de accidente rutiere grave, soldate cu 51 de persoane decedate, 84 de persoane vătămate corporal grav şi 24 rănite uşor, se arată într-un comunicat de sâmbătă al Poliţiei Române.

"Analizând cauzele şi efectele accidentelor rutiere cu consecinţe grave produse în ultima perioadă de timp, s-a constatat că oboseala la volan este un factor determinant care influenţează gradul de nerespectare a normelor rutiere, fapt care conduce la producerea de accidente rutiere", a precizat sursa citată.

Poliţiştii le recomandă şoferilor ca, la primele semne de oboseală (stare de moleşeală, clipire frecventă, înceţoşarea privirii), să întrerupă călătoria, să parcheze maşina într-un loc sigur şi să se odihnească "până la refacerea totală a capacităţilor psiho-motorii necesare conducerii în siguranţă".

Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din Marea Britanie a examinat activitatea desfaşurată de către şoferii implicaţi în accidente rutiere ca urmare a oboselii şi au stabilit că acei conducători auto care dorm mai puţin de şase ore sau care au perioada de somn întreruptă sunt cu mult mai predispuşi la a produce accidente de circulaţie din cauza oboselii.

Potrivit unor studii, şoferii care parcurg distanţe mari sau pleacă în concedii nu trebuie să conducă pe timpul nopţii şi după-amiaza, deoarece oboseala la volan se instalează cu precădere în două perioade ale zilei, respectiv între orele 2.00 şi 2.59, când bioritmul şi vizibilitatea sunt reduse, şi 15.00-15.59, când oboseala acumulată în timpul zilei are mare influenţă asupra capacităţii de conducere.

"S-a constatat că există mai multe etape ale oboselii la volan - de la o oboseală uşoară la aţipire şi apoi adormire. De cele mai multe ori, oboseala este asemănată cu o altă cauză gravă de producere a accidentelor de circulaţie, şi anume neatenţia în conducerea autovehiculelor. Oboseala la volan, ca şi cauză principală a accidentelor, joacă un rol minor în accidentele produse în oraş, faţă de cele produse în afara localităţii, având în vedere faptul că distanţele parcurse şi timpii consumaţi sunt relativ mici", se mai arată în comunicatul citat.

Traficul rutier va fi monitorizat şi în acest sfârşit de săptămână, poliţiştii de la Rutieră acţionând pe cele mai importante drumuri cu efective mărite şi cu aparate de măsurare a vitezei dispuse în punctele cu risc crescut de accident.

Totodată, traficul rutier a fost supravegheat şi din elicopter, care a survolat, sâmbătă între orele 6.00 şi 11.00, Autostrada A2 şi DN22C - tronsonul Cernavodă-Constanţa, pentru a veni în sprijinul echipajelor de poliţie rutieră. Elicopterul Inspectoratului General de Aviaţie din MAI va acorda sprijin poliţiştilor rutieri şi duminică, între orele 18.00 şi 21.30, în funcţie de valorile de trafic.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici