- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peste 66% din profesori din România susţin redeschiderea şcolilor - chestionar
- Peste 66% din profesori din România susţin redeschiderea şcolilor.
- Testarea şi evaluarea copiilor, lipsa echipamentului tehnic şi interacţiunea slabă cu elevii în timpul orelor online sunt părţile cele mai grele ale predării online.
Peste 66% dintre profesori din România susţin redeschiderea şcolilor - chestionar
Conform unui chestionar realizat de organizaţionala educaţională SuperTeach în rândul a peste 1.500 de cadre didactice, peste 66% dintre profesorii care au răspuns susţin redeschiderea şcolilor din ţară, aflate în prezent în scenariul roşu, motivând că „educaţia este un element important în economia ţării”.
De asemenea, 53.7% dintre dascăli spun că şi-ar dori să se întoarcă la predarea offline, în detrimentul celei online, în timp ce 21% dintre ei consideră că regimul hibrid de şcoală ar fi o variantă mai bună decât actuala situaţie, cea în care elevii urmează cursuri online.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Gala ZF 26 de ani. Gerard Baker, bancher, jurnalist, editor global WSJ: Alegerea lui Trump în SUA reprezintă un moment transformaţional prin care ordinea mondială liberală este răsturnată. Ce înseamnă votul pentru Trump pentru Europa, pentru România şi pentru războiul din Ucraina?
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
La întrebările organizaţiei SuperTeach au răspuns 1.542 de cadre didactice din toate judeţele ţării, 96% dintre acestea predând în şcoli de stat din mediul urban - 76%.
Chestionarul online a fost aplicat profesorilor din comunitatea SuperTeach în perioada 9-12 noiembrie a.c. şi a avut ca obiectiv evidenţierea percepţiei acestora asupra şcolii online, în special identificarea celor mai mari provocări cu care profesorii se confruntă în scenariul roşu de şcoală.
„Ne bucurăm că profesorii susţin deschiderea şcolilor, în ciuda riscurilor implicate şi a greutăţilor de a face ore în condiţiile actuale. Prin acest lucru, nu putem să vedem decât premisa schimbării de mentalitate şi faptul că profesorii se conectează cu nevoile copiilor şi ale părinţilor. Îi felicit pe profesori că înţeleg şi sunt empatici la nevoile copiilor şi că sunt aproape de încercările prin care trec părinţii – pe lângă faptul că le este greu să facă şcoală cu cei mici de acasă, părinţii înţeleg care este impactul pe termen lung al acestei situaţii. Iată că profesorii fac corp comun cu părinţii pentru dezvoltarea copiilor şi a viitorului ţării”, spune Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach.
În lipsa unui scenariu verde pentru şcolile din România, dascălii preferă sistemul hibrid – aceasta fiind concluzia la care au ajuns peste 300 de profesori de la toate ciclurile de învăţământ (ca urmare a unui chestionar online post-eveniment, în perioada 24-27 octombrie a.c.).
De altfel, profesorii din mediul rural preferă sistemul hibrid în detrimentul celui online, având în vedere lipsa mijloacele şi echipamentelor IT necesare, pentru ca elevii din aceste zone ale ţării să participe la lecţiile online: „Sunt foarte mulţi copii din mediul rural, care fie nu au aparatura tehnică necesară, fie nu au conexiune la internet sau nu beneficiază de niciuna dintre cele două. Mai mult, noi predăm de acasă, cu resursele proprii (curent electric, internet, căldură, aparatură IT), deoarece la şcoală ni se asigură logistica tehnică pentru a preda online, dar nu şi căldură”, a declarat unul dintre profesorii participanţi la conferinţa SuperTeach.
Întrebaţi care este cea mai grea parte din procesul predării online, aproape toţi profesorii (din cei 300 de respondenţi şi participanţi ai evenimentului) au mărturisit că testarea şi evaluarea copiilor, lipsa echipamentului tehnic necesar desfăşurării claselor, interacţiunea slabă cu elevii în timpul orelor online, dar şi lipsa interesului elevilor se numără printre cele mai mari dificultăţi cu care se confruntă, în prezent, în scenariul roşu.
De asemenea, pentru a face faţă provocărilor aduse de contextul pandemic, profesorii cer susţinere din partea şcolilor, dar şi autorităţilor din România.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO