Pilotul Adrian Iovan ar fi cerut amânarea zborului, după ce s-ar fi identificat probleme la inspecţia tehnică

Adrian Iovan ar fi cerut amânarea zborului de luni, după ce ar fi fost identificate unele probleme, la inspecţia tehnică a aeronavei, însă medicii au fost de acord să plece spre Oradea, pentru că transplantul era urgent, pilotul spunând: "Măcar să trecem de zona muntoasă", susţin surse medicale.

Urmărește
2802 afișări
Imaginea articolului Pilotul Adrian Iovan ar fi cerut amânarea zborului, după ce s-ar fi identificat probleme la inspecţia tehnică

Iovan ar fi cerut amânarea zborului, după ce s-ar fi identificat probleme la inspecţia tehnică (Imagine:monitorulcj.ro))

Sursele citate au precizat, pentru MEDIAFAX, că Adrian Iovan ar fi cerut o amânare a zborului de la Bucureşti la Oradea, pe motiv că la inspecţia tehnică ar fi fost sesizate unele probleme. Cu toate acestea, medicii ar fi fost cu toţii de acord să se urce în aparatul de zbor, în condiţiile în care transplantul trebuia făcut de urgenţă.

În aceste condiţii, pilotul Adrian Iovan ar fi spus: "Măcar să trecem de zona muntoasă".

Pilotul Adrian Iovan şi Aurelia Ion, studentă în anul V la Institutul Medico-Militar din Bucureşti, şi-au pierdut viaţa după ce avionul de mici dimensiuni, de tip BN2, la bordul căruia se afla un echipaj medical, a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.

În aeronavă se aflau patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sfânta Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor -, studenta Aurelia Ion şi doi membri ai echipajului de zbor - pilotul Adrian Iovan şi copilotul Răzvan Petrescu.

Echipa medicală din avion mergea la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral, a declarat, pentru MEDIAFAX, dr. Victor Zota, coordonator de transplant.

Epava avionului şi victimele au fost găsite de un pădurar, după o căutare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Munţi Apuseni şi localnici. În zona unde a aterizat forţat avionul a fost trimis şi un elicopter de la SMURD Mureş, însă acesta a fost nevoit să se retragă, din cauza ceţii.

Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.

Reprezentanţii Spitalului Judeţean de Urgenţă din Cluj-Napoca au anunţat, marţi dimineaţă, într-o conferinţă de presă, că toate cele cinci victime ale accidentului aviatic, aflate la terapie intensivă, sunt conştiente şi stabilizate hemodinamic şi respirator.

Doctorul Radu Zamfir, care a suferit cele mai uşoare răni, a plecat marţi din Spitalul Judeţean Cluj şi a ajuns în jurul orei 15.00 la Bucureşti, cu un avion de linie. Acesta a fost preluat de pe aeroport de o ambulanţă şi dus la Institutul Clinic Fundeni.

Directorul Agenţiei Naţionale de Transplant, Radu Deac, a declarat, marţi, că dacă peste o oră ar fi o alertă de transplant, cum a fost cea de luni, ar proceda la fel, precizând că există o colaborare "veche şi durabilă" cu Şcoala Superioară de Aviaţie.

Profesorul Radu Deac a spus, într-o conferinţă de presă la Institutul Clinic Fundeni, că activitatea de transplant are un caracter de urgenţă şi că în momentul în care se dă alarma de transplant, echipele se formează rapid şi pornesc spre locul unde se află donatorul.

"Regret faptul că a fost desfiinţată instituţia AVIASAN, care avea multă experienţă în transportul cazurilor de urgenţă", a adăugat directorul Agenţiei Naţionale de Transplant.

Profesorul Irinel Popescu, şeful Clinicii de Chirurgie Digestivă şi Transplant Hepatic de la Institutul Fundeni, a explicat, în conferinţa de presă, procedurile în transplantul hepatic, făcând menţiunea că, odată prelevat ficatul, acesta trebuie transplantat în cel mult opt ore.

El a spus că de la donatorul din Oradea au fost prelevaţi rinichii şi ţesuturi, iar despre rinichi se ştie că au fost deja transplantaţi de echipa de la Cluj.

Profesorul Irinel Popescu a adăugat că cinci ani a coordonat echipe şi chiar a zburat, în orice condiţii, cu avioane de zbor de orice fel, "şi de linie, şi medicale", pentru a preleva organe în vederea transplantului.

"Aşa cum am spus, transplantul este o acţiune de urgenţă, iar când se dă alarma, ne organizăm rapid. Respectivul avion care a zburat a avut toate avizele. Între avioane nu există diferenţe majore, nu există nicăieri companii aviatice care să fie implicate strict în acţiunile de transplant, de fiecare dată fiind închiriate", a mai spus Irinel Popescu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici