- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Podul Calafat-Vidin: Cum arată noul pod dintre România şi Bulgaria, văzut de sus - GALERIE FOTO
Noul pod peste Dunăre dintre România şi Bulgaria, de la Calafat-Vidin, care se numeşte "New Europe", a fost inaugurat la data de 14 iunie şi va fi exploatat de o societate mixtă româno-bulgară. Conform estimărilor, peste 100.000 de vehicule ar urma să traverseze anual podul.
Podul Calafat-Vidin: Cum arată noul pod dintre România şi Bulgaria, văzut de sus (Imagine: danubebridge2.com)
Podul de doi kilometri peste Dunăre a fost inaugurat la data de 14 iunie, în prezenţa premierilor român şi bulgar, Victor Ponta şi Plamen Oreşarski.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 14:38
-
astăzi, 14:12
• Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
astăzi, 12:48
• Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
astăzi, 13:56
-
astăzi, 09:27
• 22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
astăzi, 13:17
-
astăzi, 13:29
-
astăzi, 12:32
• Qatarul ameninţă UE că va tăia gazul. Ministrul energiei din Qatar: "Nu blufez"
-
astăzi, 12:35
-
astăzi, 11:30
• Cu ce variante merg PSD şi PNL la consultările de la Cotroceni
-
astăzi, 11:12
• Războiul din Ucraina. Rusia anunţă că a doborât 42 de drone ucrainene în timpul nopţii
-
astăzi, 11:42
-
astăzi, 10:07
-
ieri, 21:29
-
astăzi, 08:39
Imagini cu noul pod au fost postate pe site-ul oficial al construcţiei.
Podul are două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Proiectul a beneficiat de împrumuturi şi finanţări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia G
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
"A durat foarte mult pentru a fi construit, eu sunt al şaselea prim-ministru român, de la Isărescu până la inaugurare. Lecţia importantă este să învăţăm împreună să lucrăm mai eficient la marile proiecte necesare ambelor ţări", a spus Ponta.
El a adăugat că speră ca foarte curând să nu mai existe puncte de frontieră între România şi Bulgaria, prin aderarea ambelor ţări la Spaţiul Schengen.
La rândul său, premierul bulgar, Plamen Oreşarski, a afirmat că îi pare rău că "povestea" acestui pod a fost atât de lungă şi a precizat că, atunci când săa decis începrea construcţiei, el a fost implicat în asigurarea finanţării proiectului.
Şoferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri şi de maşini transport marfă cu greutate mai mică de 3,5 tone vor plăti o taxă de 27 lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat-Vidin, pentru maşinile cu mai mult de 9 locuri şi maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 lei (12 euro).
Aceeaşi taxă de 54 lei va fi achitată şi pentru maşini de transport marfă cu o greutate între 3,5-7,5 tone, conform unei hotărâri de guvern.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO