Ponta: Este esenţial pentru România să fie continuat proiectul Autostrăzii Transilvania

Premierul Victor Ponta consideră că este esenţial pentru România să fie continuată construcţia Autostrăzii Transilvania, o soluţie de finanţare a proiectului început în 2004 fiind parteneriatul public-privat.

Urmărește
159 afișări
Imaginea articolului Ponta: Este esenţial pentru România să fie continuat proiectul Autostrăzii Transilvania

Ponta: Este esenţial pentru România să fie continuat proiectul Autostrăzii Transilvania (Imagine: Alin Matei/Mediafax foto)

Întrebat, miercuri, la UBB Cluj-Napoca, dacă Guvernul va sprijini proiectele importante ale municipiului condus de Emil Boc, Victor Ponta a spus că Guvernul va sprijini proiectele care ţin de municipiu, judeţ şi de regiune, amintind de prelungirea pistei aeroportului şi Autostrada Transilvania.

"Susţin toate proiectele care ţin de municipiu, de judeţ, de Transilvania şi care le putem face în mod real - prelungirea pistei aeroportului sau Autostrada Transilvania. Nu-i mai spunem Bechtel, să-i spunem Transilvania, şi să găsim o soluţie prin care nu stând tot timpul, depinzând de un contract care nu se mai termină niciodată, cu Bechtel, de fapt să nu avem autostradă. Este esenţial pentru România, nu numai pentru Transilvania, ca acel proiect corect şi bun şi inteligent din 2004 să fie continuat, nu cu cei de la Bechtel. Resursele nu pot veni doar din bugetul de stat. Pot veni şi din bugetul de stat şi pot veni din dezvoltarea parteneriatelor public-private", a spus Ponta.

El a precizat că la sfârşitul lunii se vor afla primele rezultate referitoare la proiectul de parteneriat public-privat pentru tronsonul Comarnic-Braşov, însă pentru ca Autostrada Transilvania să intre pe procedurile de parteneriat public-privat trebuie încheiat contractul cu Bechtel pentru că, altfel, "nu se poate găsi o altă soluţie de finanţare".

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.

Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici