Ponta: Memorandumul discutat de Guvern pentru liniile CFR este strategia mai veche negociată cu FMI

Memorandumul discutat, miercuri, în Guvern privind reducerea numărului de linii feroviare nerentabile este strategia mai veche negociată cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) privind închiderea acelor linii care produc pierderi, a declarat premierul Victor Ponta.

Urmărește
360 afișări
Imaginea articolului Ponta: Memorandumul discutat de Guvern pentru liniile CFR este strategia mai veche negociată cu FMI

Ponta: Memorandumul discutat de Guvern pentru liniile CFR este strategia mai veche negociată cu FMI (Imagine: Gabriel Fluerariu/Mediafax Foto)

"Este vorba de strategia mai veche negociată cu Fondul Monetar Internaţional de reducere a pierderilor la societăţile de cale ferată. Este strategia mai veche de a păstra pentru CFR liniile care sunt profitabile, de a deschide piaţa pentru operatorii privaţi, iar dacă sunt linii care nu mai sunt folosite, evident că acestea trebuie închise pentru că produc pierderi", a spus Ponta.

El a răspuns astfel întrebat de presă despre memorandumul discutat de Guvern privind eficientizarea sectorului feroviar, care prevede închirierea unor linii CFR sau amenajarea în locul acestora a unor drumuri pentru transportul în comun, artere pietonale ori piste pentru biciclişti.

Concentrarea pe o reţea feroviară mai restrânsă şi programe de reducere a costurilor sunt o parte dintre măsurile avute în vedere de Guvern pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar, necesare pentru aprobarea Master Planului General de Transport al României.

Închiderea sau închirierea unor tronsoane din reţeaua feroviară este şi unul dintre angajamentele Romăniei faţă de FMI.

Astfel, Guvernul a convenit cu FMI ca, până la finele anului 2013, să decidă închirierea sau închiderea a peste 700 kilometri linii de cale ferată şi să aplice aceleaşi proceduri pe parcursul anului 2014 pentru alţi 900 kilometri linii CFR, pentru a obţine economii calculate la 70 de milioane lei anual.

În iunie 2011, fostul Guvern a decis închirierea a circa 1.000 kilometri de linii de cale ferată şi închiderea altor aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare, estimând că operaţiunea va genera economii de 109 milioane lei la bugetele companiilor CFR, măsură convenită cu Fondul Monetar Internaţional.

La acel moment, Guvernul s-a angajat în urma negocierilor cu Fondul Monetar Internaţional să închidă 20% din liniile de cale ferată aflate în administrarea CFR SA, reprezentând aproximativ 4.000 de kilometri, dacă nu găseşte un investitor care să realizeze întreţinerea acestora şi care va fi selecţionat în urma unor licitaţii.

La finalul aceluiaşi an, Guvernul a stabilit cu FMI ca numărul total al liniilor de căi ferate aflate în administrarea CFR SA să fie redus substanţial şi în următorii ani, la maximum 15.500 kilometri, ceea ce a condus la concedierea a 2.000 angajaţi ai companiei până la sfârşitul lunii aprilie 2012, comparativ cu numărul de salariaţi din septembrie 2011.

Începând cu anul 2004, au fost închiriate secţii de circulaţie pe calea ferată cu o lungime însumată de peste 2.000 kilometri.

Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totală a liniilor de cale ferată ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km (reţea desfăşurată), din care 17.691 km infrastructură feroviară publică şi 2.519 km infrastructură feroviară privată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici