- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proiectele ministrului Boc pentru Educaţie
Emil Boc şi-a prezentat, sâmbătă, proiectele pe care intenţionează să le realizeze din funcţia de ministru interimar al Educaţiei, premierul vorbind despre mai multe iniţiative legislative, majoritatea dezbătute anterior, şi apreciind că ministerul pe care l-a preluat este unul "solid".
Proiectele ministrului Boc pentru Educaţie (Imagine: Mediafax Foto)
Pentru început, Emil Boc a vorbit despre iniţiativa de a introduce o serie de testări ale abilităţilor elevului în ultimul an din învăţământul preuniversitar. În opinia sa, elevii ar trebui ca, înainte de bacalaureat, să fie testaţi la limba română, la o limbă străină şi la utilizarea computerului, lucruri "indispensabile" din bagajul unui elev care termină ciclul preuniversitar.
Boc şi-a propus să legifereze şi programul "Şcoală după şcoală", o iniţiativă prin care copiii să rămână la şcoală după orele de curs pentru alte câteva ore, în care să-şi pregătească temele şi să fie supravegheaţi de profesori.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
S-a câştigat marele premiu de aproape 10 milioane de euro la Loto 6 din 49. Unde a fost jucat biletul câştigător
-
România cumpără rachete Mistral într-o achiziţie în comun cu alte state, cu bani de la UE, prin programul EDIRPA
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
"Avem astfel un câştig, în sensul că părinţii stau liniştiţi ştiindu-şi copilul la şcoală, prins cu activităţi educative, şi nu pe stradă, în găşti de cartier, iar la sfârşitul orelor de după şcoală, copilul şi părinţii au timpul liber necesar pe care să-l petreacă împreună, fără ca cei mici să mai fie ocupaţi cu lecţiile", a spus Boc.
Premierul a vorbit apoi despre necesitatea de a schimba manualele, cele folosite în prezent fiind, în opinia sa, mult prea încărcate. Potrivit acestuia, noile manuale ar putea apărea în şcoli odată cu începutul anului şcolar următor.
El a promis norme metodologice pentru implementarea unui proiect denumit "Biblioteca Virtuală". Acesta presupune accesul tuturor elevilor şi profesorilor, pe Internet, la cele mai bune lecţii predate în şcolile din întreaga ţară, acestea urmând a fi selectate prin modalităţi stabilite ulterior.
"Astfel, fiecare elev va putea face o comparaţie între ce se predă la el în clasă şi cea mai bună lecţie pe acea temă predată în România", a spus Boc.
Premierul a amintit apoi de iniţiativa contului educaţional, care presupune ca statul să depună, la naşterea fiecărui copil, într-un cont deschis pe numele acestuia la Trezoreria Statului, o sumă de 500 de euro, în lei, din care, după vârsta de 14 ani, copilul să-şi poată cumpăra un computer sau să-şi plătească studiile.
"Investiţia în educaţie este singura lipsită de orice risc al falimentului. Iniţiativa contului educaţional este una la care eu ţin foarte mult, aşa că vom elabora normele metodologice pentru a porni cât mai repede acest program", a spus Emil Boc.
Referitor la finanţarea sistemului, Boc a promis că, aşa cum prevede, de fapt, şi Legea Educaţiei, pentru care, în calitate de premier, a angajat răspunderea Cabinetului în Parlament, "finanţarea va urma elevul". În acest sens, Boc a anunţat, de exemplu, că va încuraja construcţia de grădiniţe private, la nivel de finanţare de bază, principiul urmând să fie aplicat până la terminarea ciclului de învăţământ pre-universitar. Boc a mai promis că, în calitate de ministru al Educaţiei, va urmări stabilirea egalităţii de şanse între copiii din mediul rural şi cei din mediul urban din punct de vedere al condiţiilor în care "se desfăşoară procesul educaţional".
Boc a reluat şi tema descentralizării din sistemul de educaţie, precizând că militează pentru "îndepărtarea politicului din mediul şcolar", prin numirea directorilor de şcoli la nivel local şi nu de la centru, aşa cum intenţiona fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu.
"Sistemul este, în prezent, hiper-centralizat. Directorii de şcoli trebuie să fie expresia de voinţă a comunităţii locale", a spus premierul.
Boc s-a referit şi la sistemul de învăţământ universitar, precizând că doreşte o diferenţiere şi o ierarhizare clară a universităţilor din România, pentru ca cei care optează pentru învăţământul superior să ştie la ce nivel se poziţionează. În acest sens, Emil Boc a anunţat că universităţile vor fi ierarhizate în funcţie de nivelul maxim până la care vor avea dreptul să şcolarizeze: "licenţă, licenţă şi masterat sau licenţă, masterat şi doctorat".
Întrebat pe ce bază se va face ierarhizarea, Boc a răspuns că la baza deciziei vor sta evaluările instituţiilor cu atribuţii în acest sens, fără a da detalii suplimentare.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:58
-
ieri, 22:46