- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (02.05.2018, 14:00)
- Nicolae Oprea , Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Interzicerea maşinilor sub Euro 5 în Capitală | Se cere decalarea datelor în controversatul proiect privind scoaterea autoturismelor cu norme de poluare sub Euro 5 din Bucureşti
Lucian Iliescu, consilierul general în cadrul Primăriei Capitalei care propune scoaterea maşinilor sub Euro 5 din Bucureşti, cere conducerii PMB să nu „bagatelizeze” acest proiect. Iliescu vrea, de asemenea, decalarea datelor din proieict. Cum văd acest proiect celelalte partide din CGMB.
Urmărește
10276 afișări
„În urma consultărilor, modific două articole. Decalez limitarea între orele 6.00 - 22.00 pe raza Municipiului Bucureşti a autoturismelor Euro 3 în 2023 faţă de 2020 şi Euro 4 în 2025, faţă de 2021. Articolul cu masinile non euro, Euro 1 şi Euro 2 rămâne neschimbat şi prevede limitarea între 6.00- 22.00 încapând cu 1 ianuarie 2019. Includ ca excepţie autovehiculele retro, respectiv cumulat 30 ani vechime, plus înscriere într-o asociaţie auto recunoscută. Celelate excepţii rămân neschimbate”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Lucian Iliescu, consilier general din partea Partidului Mişcarea Populară.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Guvernul PSD – PNL a distribuit presei scrisoarea Guvernului ucrainean trimisă acum 9 luni care explică de ce George Simion are interdicţie în Ucraina
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
Recent, Iliescu a propus spre dezbatere un proiect de hotârâre care prevede interzicerea circulaţiei în Capitală, de la 1 ianuarie 2019, a autoturismelor Euro 1 şi Euro 2 şi autoturismelor Euro 3 şi Euro 4 din 2020, respectiv 2021.
Proiectul nu a fost însă inclus pe ordinea de zi a şedinţei CGMB şi nici măcar pus în dezbatere publică.
„Doresc din partea executivului PMB să nu bagatelizeze propunerea mea şi să dea curs pentru consultarea publică şi a studiului de impact făcut de către direcţiile de specialitate ale primăriei. În lispa unui răspuns, cealaltă parte însemnată a bucureştenilor care îşi doresc un aer curat şi un trafic normal, trebuie să primească o explicaţie din partea Guvernului României şi a Primăriei Municipiului Bucureşti în ceea ce priveşte poluaea foarte mare din Capitală”, mai susţine Lucian Iliescu.
Conducerea PMB nu vede, însă, cu ochi buni acest proiect. Cel puţin nu „în următoarea perioadă”.
„Primăria Municipiului Bucureşti nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare. Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricţii aplicate cetăţenilor, după o analiză temeinică. Aşa cum municipalitatea a comunicat în trecut, intenţia este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect”, se arată într-un comunicat remis de PMB.
De altfel, nici consilierii celorlalte partide din cadrul CGMB nu susţin o măsura, susţinând că este radicală.
„Eu cred că sunt alţi paşi care trebuie făcuţi înainte de o astfel de măsură radicală. Ar trebui să luăm în ordine poluatorii, iar cel mai mare este transportul public de călători. Până la a interzice cetăţenilor accesul cu maşinilie în oraş, ar trebui modernizat transportul în comun, să nu mai polueze, şi trebuie implementate şi parcările de tip park&ride”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Cătălin Deaconescu, consilier PNL.
Reprezentanţii USR spun că nu ar vota proiectul, în această formă.
„Capitala este foarte poluată şi trebuie luate măsuri pentru a reduce poluarea. Pe de altă parte, nu se începe cu un astfel de proiect. În această formă, USR nu ar vota acest proiect, pentru că sunt alte lucruri pe care trebuie să le facem înainte de a penaliza cetăţenii”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Roxana Wring, consilier USR.
Citește pe alephnews.ro: Sectorul tech e „zguduit” de prezența lui Elon Musk. Ce impact are noua Administrație Trump asupra marilor companii
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Povestea româncei care a creat una dintre cele mai importante afaceri româneşti, cu care a devenit şi miliardară in euro
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Regina Întunericului rupe tăcerea, la o zi după înmormântarea secretă a lui Prigoană: 'Nu și-a dorit să fie văzut mort!'
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe