Radarele fixe ar putea fi reactivate, iar numărul lor dublat

Radarele fixe vor fi reintroduse pe şosele, iar numărul lor s-ar putea chiar dubla, însă pentru ca o astfel de măsură să poată fi aplicată este necesară crearea unui cadru legal, a declarat, pentru gândul, şeful Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Lucian Diniţă.

Urmărește
1121 afișări
Imaginea articolului Radarele fixe ar putea fi reactivate, iar numărul lor dublat

Radarele fixe ar putea fi reactivate, iar numărul lor dublat (Imagine: Adriana Neagoe/Mediafax Foto)

Şeful Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Lucian Diniţă, a declarat pentru gândul că a propus înfiinţarea unui grup de lucru interministerial, care să realizeze un ordin comun de reglementare în domeniu.

TITLURILE ZILEI

"Atunci când vom avea un cadru legal, vom repune în funcţiune cele peste 120 de radare fixe montate deja de autorităţile locale, a explicat Diniţă. Vrem să evităm situaţii cum a fost cea a unei firme de recuperatori care căutau contravenienţii acasă, pentru a le cere banii de amendă. Avem nevoie de o legislaţie clară. Trebuie să ştim exact unde le punem, câte ne trebuie. Aparatele vor fi montate doar în localităţi".

Pentru omologare, specialiştii de la metrologie trebuie să îşi de acordul. Apoi, trebuie stabilită şi metodologia de achiziţie a noilor aparate.

Una dintre nemulţumirile poliţiştilor erau legate de sistemul de lucru. "Ai mei erau slugi, înainte", îşi aminteşte şeful Poliţiei Rutiere. "Lucrau în dispecerate, iar banii ajungeau la administraţiile publice locale. Toată lumea spunea că radarele fixe sunt o afacere a Poliţiei Rutiere, dar acestea erau gestionate de autorităţile locale. În plus, dacă un şofer din Satu Mare era amendat la Ialomiţa, şi plătea când ajungea acasă, banii rămâneau acolo".

Pe de altă parte, va fi evitată montarea unui număr prea mare de radare fixe, într-o singură localitate. "Avem nevoie de reevaluarea amplasării. În unele localităţi erau montate radare din kilometru în kilometru. Nu există un standard european în domeniu, dar trebuie să evităm abuzurile. Pot pune câte camere de supraveghere vor, dar nu şi radare", avertizează Diniţă.

De principiu, mai spune oficialul, radarele ar trebui montate acolo unde sunt "puncte negre". Adică, acolo unde au loc frecvent accidente rutiere grave. La nivel naţional, pe şosele există peste 220 de astfel de "puncte negre". Asta ar însemna achiziţionarea a cel puţin încă 100 de radare fixe, pentru a acoperi toate zonele de risc.

Potrivit şefului Poliţiei Rutiere, celor peste 550 de radare mobile aflate în dotarea maşinilor de Circulaţie, li s-ar putea adăuga încă 200 de radare fixe, ceea ce ar duce la un total de peste 750 de radare la nivel naţional.

"Din 2009, în fiecare an am reuşit să scădem numărul de accidente rutiere grave", mai spune Lucian Diniţă. "Înainte eram pe penultimul loc la siguranţă rutieră, după Malta, acum suntem pe locul 17, pe la mijlocul clasamentului. Până în 2020, avem de atins o rată a scăderii numărului de accidente grave de 55 la sută, scădere asumată la nivelul statelor membre UE. Acum suntem la cota de 10 la sută. Dacă nu vom atinge cei 55 la sută, europenii ne vor acuza că nu vor putea respecta ţinta fixată din cauza noastră", precizează oficialul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici