- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii petrec peste trei ore pe zi pe reţelele de socializare
- Jumătate dintre români petrec peste 3 ore pe zi pe reţelele de socializare. În topul preferinţelor conduce Facebook, urmat de Instagram şi TikTok.
- Românii vor reclame care îi amuză sau îi ajută să se deconecteze.
Românii petrec peste trei ore pe zi pe reţelele de socializare
Reţelele de socializare rămân şi în anul 2023 o resursă importantă pentru brandurile care doresc să-şi facă auzită povestea sau să-şi promoveze ofertele. Asta pentru că 93% dintre români petrec cel puţin o oră pe zi în Social Media, iar 21% dintre aceştia stau chiar mai mult de 4 ore.
Potrivit unui studiu Zitec, realizat la nivel naţional în februarie a anului 2023, pe un eşantion de 500 de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, Facebook rămâne în continuare cea mai utilizată platformă de social media (86%), urmată de Instagram (69%) şi TikTok (61%), aceasta din urmă înregistrând cea mai mare creştere în preferinţele românilor, comparativ cu anul trecut (+20%).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Twitter a câştigat în ultimele luni tot mai multă notorietate la nivel naţional. Platforma a înregistrat un procent de 30% atunci când vine vorba despre utilizarea săptămânală, depăşind astfel LinkedIn. Comparativ cu datele înregistrate în anul 2022, LinkedIn se afla pe locul 4 în topul utilizărilor cu 29%, iar Twitter a înregistrat atunci 27%.
Peste 3 ore pe zi, atât petrec 48% dintre români în medie pe reţelele de socializare.
Studiul a arătat că 68% dintre respondenţi urmăresc cel puţin un influencer sau o celebritate în mediul online. 43% dintre români au şi ales să achiziţioneze produse sau chiar au descoperit unele noi, după ce acestea au fost promovate de influenceri. Acest lucru arată importanţa realizării unei strategii de marketing online în care brandurile să-şi îndrepte atenţia către influencerii şi/sau persoanele publice care se identifică cel mai bine cu filosofia lor de business.
Peste 60% dintre români consumă cel mai des în mediul online conţinut de tip video. Mai mult, datele arată că produsele prezentate în online în format video realizat cât mai realist, fără prea multă editare şi efecte speciale prezintă un grad de încredere mai ridicat pentru români.
Doar 29% dintre românii care au participat la studiu au spus că reclamele pe care le văd în mediul online sunt în mare parte relevante pentru ei. 57% dintre români spun că au preferat să vadă în ultima perioadă reclame care îi amuză sau îi ajută să se deconecteze, iar cele mai puţin apreciate (de 48% dintre respondenţi) sunt cele care par să promoveze o agendă politică.
Însă majoritatea deciziilor de cumpărare sunt luate în baza situaţiei economice actuale, care are un impact puternic asupra tiparului de consum. Pentru 61% dintre români, preţul este cel care face diferenţa atunci când vine vorba despre brandul de la care aleg să cumpere un produs.
În ceea ce priveşte tendinţa de achiziţie din mediul online, procentele diferă destul de mult dacă vorbim despre alimente, articole de îmbrăcăminte sau produse electronice.
Dacă pentru alimente oamenii preferă în proporţie de 83% să cumpere din magazinele fizice, pentru articole de îmbrăcăminte procentul scade la 58%. Totuşi când vine vorba despre produse electronice, 59% dintre români preferă să le comande online.
Studiul arată că reclamele din online au un impact puternic asupra deciziei de cumpărare, deoarece 50% dintre participanţi spun că au cumpărat destul de des sau de câteva ori produse sau servicii după ce au văzut o reclamă în mediul online, chiar dacă nu cunoşteau brandul respectiv. Deşi reclamele au o influenţă puternică, 91% dintre respondenţi spun că se documentează uneori sau destul de des în mediul online înainte de a face o achiziţie.
Românii preferă să afle informaţii despre produse în primul rând dintr-o prezentare video, abia apoi din descriere, iar 90% dintre ei consideră că adăugarea unei imagini 360 grade pe pagina unui produs le va influenţa decizia de cumpărare. De asemenea, şi numărul imaginilor de produs de pe un website este important. Peste 5 imagini, atâtea îşi doresc 85% din consumatorii să găsească pentru un singur articol.
Situaţia economică actuală influenţează tiparul de consum al românilor, care potrivit studiului, aleg să cumpere produse din mediul online după ce au o imagine de ansamblu asupra acestora.
Studiul a arătat că românii cumpără produse din mediul online după ce află mai multe informaţii despre ele din review-uri, apreciază dacă au o prezenţă solidă pe reţelele de socializare sau sunt promovate de influenceri sau celebrităţi pe care le apreciază.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36