- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Senatorii au decis că limita maximă de viteză în localităţi va fi 60 km/h
Senatorii au hotărât, luni, ca limita maximă de viteză în localităţi să fie de 60 km/h şi au eliminat obligativitatea verificării cunoaşterii regulilor de circulaţie înainte de restituirea permisului de conducere suspendat.
Senatorii au decis că limita maximă de viteză în localităţi va fi 60 km/h
Ei au adoptat, cu amendamente Ordonanţa de Urgenţă 69/2007 privind circulaţia pe drumurile publice, proiectul de lege urmând să intre în dezbaterea Camerei Deputaţilor, care este Cameră decizională.
Deşi în sală nu erau mai mult de 60 de senatori, preşedintele de şedinţă, senatorul PNL Norica Nicolai, a anunţat că în favoarea acestui proiect de lege s-au pronunţat 72 de senatori, număraţi de secretarii de şedinţă.
Majorarea limitei maxime de viteză în localităţi a fost acceptată de Comisia juridică, la propunerea senatorului PNL Norica Nicolai, care a şi susţinut amendamentul în plenul Senatului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Începe depunerea jurământului de înstituire a noului Guvern al României
-
Incendiul izbucnit în Dâmboviţa după un accident între 2 cisterne, una încărcată cu GPL, stins / Două cisterne s-au ciocnit pe DN 72, în Dâmboviţa.
-
Zelenski: Dependenţa Slovaciei de reusrsele Rusiei este o mare problemă de securitate pentru Europa
-
Kelemen Hunor: Trebuie stabilit calendarul prezidenţialelor, nu mai târziu de luna aprilie
Nicolai a susţinut că această majorare este absolut necesară.
„Atâta vreme cât într-o ţară civilizată există autostradă, un drum expres şi un parc auto care este sigur şi competitiv la a rula cu aceste viteze, este anormal să introduc o limitare, ca şi cum m-aş comporta în faţa unei infrastructuri care este total nepregătită”, a susţinut ea.
Senatorul liberal a citat cercetări care susţin, paradoxal, că „o viteză adaptată condiţiilor de drum poate funcţiona şi cu caracter preventiv pentru comiterea unor accidente”.
Punctul său de vedere a fost susţinut şi de alţi senatori, printre care democratul Gheorghe Constantin. El a spus că aceste norme se apropie de cele din Uniunea Europeană, dar a contrazis-o pe Nicolai, arătând că România dispune de numai 200 de kilometri de autostradă, dintre care 100 sunt impracticabili şi „generatori de accidente datorită stării carosabilului”.
„Deşi condiţiile structurii drumurilor din România nu impun, totuşi susţin acest amendament”, a precizat Constantin.
Senatorul PRM Nicolae Iorga s-a declarat, la rândul său, de acord cu majorarea limitelor de viteză, el criticând faptul că, în prezent, pe anumite porţiuni de pe DN 1 se circulă, din cauza traficului intens, cu „formidabila viteză de 50 km/h”.
Şi senatorul PC Gavrilă Vasilescu a susţinut amendamentul de majorare a vitezei maxime în localităţi şi pe drumurile naţionale, precizând că astfel traficul va fi fluidizat.
„Marea majoritate a şoferilor pe care îi întâlnesc în trafic merg cu viteze mai mari decât cele pe care le avem noi în lege”, a spus senatorul conservator, care a calificat drept „rezonabile” vitezele propuse de Comisia juridică.
Potrivit aceluiaşi amendament, viteza maximă admisă pe drumuri expres sau pe cele naţionale europene va fi de 120 km/h, în loc de 100 km/h, cum era prevăzut în ordonanţă şi de 100 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoria A şi B, faţă de 90 km/h cum propusese Guvernul prin ordonanţă.
De asemenea, senatorii au eliminat din textul ordonanţei prevederea referitoare la obligativitatea ca persoanele ale căror permise au fost suspendate să fie reexaminate pentru verificarea cunoaşterii regulilor de circulaţie, înainte de a le fi restituite permisele de circulaţie.
Ei au adoptat, în acest sens, un amendament al liderului senatorilor PRM, Gheorghe Funar, respins anterior de Comisia juridică, cea care a fost sesizată în fond cu acest proiect de lege.
Preşedintele de şedinţă a anunţat că propunerea lui Funar a fost adoptată în timp ce în sală nu se aflau nici măcar cei 69 de senatori de votul cărora ar fi fost nevoie pentru adoptarea unei legi organice, cum a fost cea de adoptare a ordonanţei privind circulaţia pe drumurile publice.
„Deţinătorul acelui permis a dat deja examen. Nu mai este cazul ca în perioada de suspendare să fie supus la un nou examen privind cunoaşterea regulilor de circulaţie”, a opinat Funar.
Punctul său de vedere a fost susţinut şi de colegul său de partid, senatorul Nicolae Iorga.
„Mai sunt avocaţi care mai pierd câte un proces, nu le ia nimeni diploma, nu îi cheamă nimeni la seminar. Mai sunt şi medici, le mai moare câte un pacient sub bisturiu”, a declarat Iorga, precizând că „şoferia este o meserie ca oricare alta şi are o certificare ca oricare alta”.
Preşedintele de şedinţă, Norica Nicolai, a anunţat după votul prin ridicarera mâinii că amendamentul lui Funar a fost adoptat, fără să precizeze câte voturi „pentru” au fost exprimate, ea arătând că au fost trei senatori care s-au abţinut de la vot.
„Va trebui să închidem”, a spus ea referindu-se la şedinţa Senatului, când a fost întreruptă de senatorul Funar, care a anunţat că renunţă la susţinerea restului amendamentelor sale, care fuseseră respinse de comisie.
„Salut gestul dumneavoastră, dar este lege organică şi am depăşit proiectul de vot”, i-a spus ea şi altui senator care a anunţat, la rândul său, că renunţă la amendamente, astfel încât să poată fi dat votul final.
Ea a revenit, însă, la decizia de a suspenda şedinţa. „Sunteţi în vot?”, i-a întrebat ea pe senatori, după care a supus la vot raportul pentru acest proiect de lege şi legea în ansamblu.
La momentul votului final, în sală erau mai puţin de 60 de senatori, care au dat votul prin ridicarea mâinii, după ce se anunţase că sistemul electronic de vot nu mai funcţiona.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO