- Home
- Social
- ALBA IULIA, (23.02.2015, 15:11)
- Dana Pasca , Dan Lungu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Sistemul de taxare pentru maşini din cetatea din Alba Iulia s-a blocat în prima zi de funcţionare
Sistemul de taxare pentru autoturisme amplasat la intrarea în cetatea din Alba Iulia s-a blocat, luni, în prima zi de funcţionare, reprezentanţii administraţiei locale şi şoferii constatând că sistemul este greu de folosit, formându-se cozi de maşini.
Urmărește
126 afișări
Sistemul de taxare pentru maşini din cetatea din Alba Iulia s-a blocat în prima zi de funcţionare (Imagine: Cătălin Cadan/Mediafax Foto)
Sistemul de taxare pentru autoturismele care intră în cetatea istorică din Alba Iulia a fost pus în funcţiune oficial luni, accesul făcându-se pe bază de carduri de tip abonament pentru riverani şi tichete pentru turişti.
După mai puţin de două ore de la punerea în funcţiune, poliţiştii comunitari şi angajaţii Primăriei care supravegheau sistemul de taxare au fost nevoiţi să îl oprească, pentru că se formase un blocaj, iar cozile de maşini se întindeau pe aproape 100 de metri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia, Mihai Coşer, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că sistemul de taxare de la intrarea în Cetatea Alba Carolina s-a blocat după mai puţin de două ore de la punerea în funcţiune din cauza unei erori din softul sistemului, eroare provocată de faptul că unele carduri emise nu apăreau ca fiind înregistrate în sistem.
"Vă daţi seama, este prima zi de funcţionare a barierei şi nimeni nu este obişnuit cu mecanismul, însă sperăm ca în scurt timp să eliminăm toate neajunsurile şi împreună cu firma care a montat sistemul de acces cu bariere în cetate să restrângem timpii de aşteptare pentru operaţiunile intermediare de acces, de la accesarea primului cupon până la validarea plăţii", a spus Coşer.
Mihai Coşer a adăugat că sistemul de taxare a fost repus în funcţiune după ce au fost corectate erorile apărute în prima parte a zilei, însă a precizat că va trebui îmbunătăţit, astfel încât să se reducă timpii de acces şi validare care generează cozi în punctul de intrare în cetate.
Sistemul de acces în interiorul fortificaţiei din Alba Iulia a avut parte şi de erori amuzante, una dintre acestea fiind determinată de faptul că raportul zilnic pe care îl eliberează aparatul de taxat era în limba spaniolă, iar legislaţia fiscală din România nu îl acceptă.
"Raportul zilnic care ne spune care sunt încasările într-o zi, practic acel Z, era eliberat în limba spaniolă, limbă în care este realizat acest soft, însă între timp s-a remediat şi acest neajuns", a spus Coşer.
În aceste condiţii, mulţi dintre şoferi au ales să îşi lase maşina în afara cetăţii, chiar dacă aveau carduri de acces de tip abonament.
"Sincer, nu am văzut prostie mai mare. Dacă te opreşti cu maşina nu poţi ajunge la sistemul de taxare pentru a apăsa butonul de acces sau pentru a valida cardul, apoi în interiorul cetăţii rişti să nu găseşti parcare liberă, chiar dacă ai plătit taxa de intrare şi, dacă parchezi anapoda, vei fi amendat de poliţiştii locali. E treabă în stilul românesc autentic", a spus unul dintre şoferi.
"La primele ore ale dimineţii circulaţia a fost infernală. S-a blocat atât intersecţia din apropiere, iar coada de maşini de pe sensul de mers se întindea până la catedrala ortodoxă (o distanţă de aproximativ 100 de metri - n.r.). Eu cred că probleme apar din cauză că plata se face la un singur automat la ieşirea din cetate", a spus un alt şofer, care aştepta să iasă din cetate.
Administraţia locală din Alba Iulia a introdus, începând de luni, un sistem de taxare pentru autoturismele care intră în cetatea istorică din municipiu.
Anterior, timp de o săptămână, reprezentanţii administraţiei locale au testat şi verificat sistemul pentru a putea corecta eventualele greşeli.
Accesul se face pe bază de carduri de tip abonament, în valoare de 30 de lei pe an, pentru riverani, iar pentru turişti şi ceilalţi şoferi care nu au astfel de carduri taxa de intrare şi staţionare în cetate este de 2 lei pe oră.
Sistemul de taxare a costat aproximativ 50.000 de euro.
În interiorul cetăţii se regăsesc aproximativ 250 de locuri de parcare pentru public şi 10 locuri de parcare pentru autovehiculele persoanelor cu handicap.
În zona interioară a Cetăţii Alba Carolina se află Catedrala Reîntregirii, Catedrala Romano-Catolică, Muzeul Naţional al Unirii şi Sala Unirii, Universitatea "1 Decembrie 1918", un hotel medieval, precum şi alte instituţii sau spaţii cu destinaţie turistică.
Cetatea din Alba Iulia a fost construită la începutul secolului al XVIII-lea, între anii 1714-1738, fiind considerată cea mai reprezentativă fortificaţie bastionară de tip Vauban din România. Lucrările propriu-zise la fortificaţia de la Alba Iulia au început în 4 noiembrie 1715, când s-a pus piatra de temelie a bastionului Carol, dedicat împăratului şi situat pe latura de nord a cetăţii.
Centrul militar al Transilvaniei şi depozitul general pentru armament pe aceea vreme, cetatea are valoare arhitecturală datorită lucrărilor în piatră realizate de sculptori italieni, în urmă cu 300 de ani. Perimetrul zidurilor este de aproximativ 12 kilometri, acestea fiind ridicate cu ajutorul a 20.000 de iobagi.
Înainte de a se ridica fortificaţia de tip Vauban, pe acest loc a existat, începând cu anul 104, un castru roman, iar apoi o cetate medievală, cele trei fortificaţii fiind construite în timp, una peste alta.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe