- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.05.2015, 17:23)
- Elvira Gheorghita
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
SNMF: Deblocarea cardului de sănătate nu este problema medicului
Medicii de familie spun că au solicitat de ani de zile decidenţilor să opteze pentru carduri cu cip, dar fără PIN, aşa cum se folosesc în străinătate, pentru a se evita blocarea, considerând că deblocarea cardului nu este treaba medicului, aşa cum a prevăzut CNAS.
Urmărește
4538 afișări
SNMF: Deblocarea cardului de sănătate nu este problema medicului (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)
Preşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familiei (SNMF), Rodica Tănăsescu, a spus, marţi, la Medical Forum, că medicii de familie vor refuza întotdeauna activităţile administrative şi birocratice care afectează actul medical, cum ar fi distribuirea şi deblocarea cardului.
"Nu s-a pus problema să blocăm activitatea. În perioadele în care (cardurile, n.r.) nu au mers, ne-am ocupat de chestiunile care nu au necesitat card. Am vizat documente, am citit investigaţiile pacienţilor. Medicii din România sunt profesionişti care au sarcină profesională să acorde consultaţii, servicii medicale pacienţilor, nu au sarcină profesională să rezolve probleme administrative ale CNAS (Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, n.r.). cum ar fi distribuirea de card, blocarea cardului", a spus Tănăsescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk pune CCR la zid: „Cum poate un judecător să anuleze alegerile și să nu fie dictator?”
-
Parchetul de pe lângă ÎCCJ s-a sesizat din oficiu în urma scandalului din Parlament
-
Atacul din Germania. Ce ştim până acum despre atacul de la piaţa de Crăciun din Germania. Detalii despre atacator
-
Războiul din Ucraina. Dronele ucrainene lovesc adânc în inima Rusia. Trupele Moscovei avansează în regiunea Doneţk
Ea a mai precizat că medicii de familie au solicitat, de ani de zile, decidenţilor să fie folosit un card cu cip, dar fără cod PIN, aşa cum se folosesc în străinătate, pentru a evita blocarea cardului, dat fiind că mulţi pacienţi îşi uită PIN-ul sau tastează codul greşit.
"Considerăm că activitatea de deblocare a cardului nu este problema medicului şi nu ar trebui să fie nici problema pacientului. (...) Vă rog foarte mult să nu percepeţi refuzul nostru de a face aceste activităţi ca rea voinţă. Acest refuz derivă din respect pentru cei de la uşa cabinetului. Nu pot să stau o oră să deblochez cardul când am la uşă pacienţi programaţi sau urgenţe. Fiecare furnizor de servicii care întâlneşte această problemă ar trebui uşor să rezolve situaţia sau CNAS să găsească o soluţie uşoară pentru această situaţie. Nu s-au găsit soluţii reale pentru consultaţiile la domiciliu. Mi se pare hilar să mă duc la pacient acasă cu calculatorul , cu cititorul de card, să sper că are internet, dacă nu să iau şi o sursă de internet. Acum, de bine, de rău, aplicaţia merge, cu întârziere uneori, dar înainte a mers extrem de greu sau deloc. Casa trebuia să îşi rezolve propriile probleme şi să ne dea un soft bun care funcţionează", a adăugat Tănăsescu.
La rândul ei, Doina Mihăilă, preşedintele Federaţiei Patronatelor Medicilor de Familie, a spus că au fost zile când a avut de iniţializat foarte multe carduri şi a stat şi 50 de minute la un pacient.
CNAS a anunţat că, dacă posesorii de card tastează greşit de cinci ori codul PIN ales, cardul se blochează, putând fi deblocat de medic.
Pe 30 aprilie, înainte de utilizarea obligatorie a cardului de sănătate (de la 1 mai), CNAS anunţa că activarea cardului se va face la orice furnizor de servicii medicale (cabinet de medicină primară, spital, ambulatoriu, laborator) la care asiguratul va apela prima dată după primirea cardului şi că operaţiunea de activare durează maxim 30 de secunde şi constă în înlocuirea codului PIN iniţial (000) cu un cod PIN din patru cifre ales de asigurat, pe care acesta nu trebuie să îl divulge.
Odată activat, cardul de sănătate va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează la furnizorii aflaţi în contract cu casa de asigurări de sănătate pentru servicii medicale sau farmaceutice.
Furnizorul va introduce cardul în cititor, iar asiguratul va tasta codul PIN. Instant, aplicaţia cardului va afişa un mesaj în care va informa furnizorul dacă posesorul cardului este asigurat sau nu.
Pentru serviciile medicale de urgenţă nu este necesară utilizarea cardului de sănătate. Aceste servicii fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate cât şi celor neasigurate.
Dacă asiguratul tastează greşit, de cinci ori consecutiv, codul PIN al cardului de sănătate, acesta se blochează. În această situaţie, medicul va telefona la numărul de helpdesk 021.202.6995 pentru deblocare.
După 1 mai, au apărut mai multe probleme în utilizarea cardului de sănătate, dar şi în acordarea de servicii medicale în absenţa acestuia, existând pacienţi care nu îşi primiseră cardul.
Unele probleme au fost cauzate de faptul că unii medici nu au înţeles cum poate fi utilizat cardul de sănătate. Spre exemplu, cardul de sănătate trebuia introdus în cititor şi menţinut acolo până când asiguratul îşi tasta PIN-ul ales de el şi primea validarea acestuia din partea sistemului. Toate celelalte operaţii, respectiv consultaţia şi redactarea reţetei, puteau fi făcute după scoaterea cardului din cititor.
Din acest motiv, unii medici de familie au avut nevoie şi de patru ore pentru a consulta trei pacienţi, după cum au semnalat aceştia.
Cei mai mulţi medici au reclamant faptul că sistemul se blochează frecvent, iar validarea cardului este greoaie. Potrivit Societăţii Naţionale de Medicina Familiei, medicii din toată ţara au primit două tipuri de erori, ambele făcând imposibilă activarea cardurilor, respectiv UM indisponibilă şi Token - lipsă.
CNAS şi Ministerul Sănătăţii au semnalat că toţi furnizorii trebuie să acorde servici medicale, întrucât nu-i poate fi anulată unei persoane calitatea de asigurat doar pentru că nu a intrat în posesia cardului.
Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, luni, că ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu i-a prezentat situaţia cardului de sănătate şi concluzia a fost că "implementarea cardului a fost prost pregătită", apreciind că populaţia a fost insuficient de bine informată.
Citește pe alephnews.ro: Un incendiu puternic a izbucnit în Sectorul 1 din București. Oamenii au primit mesaje RO-Alert din cauza degajărilor mari de fum
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Citește și: Peste 2.000 de carduri, preluate de medici de la casele de asigurări de sănătate, într-o singură zi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Vă mai amintiți de Ligia Hoka de la Frumusețe pe muchie de cuțit? I se spunea că seamănă cu Sharon Stone, după transformare, iar acum…
CANCAN.RO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe