- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Şomerii vor putea afla locurile de muncă disponibile printr-un Call center
Serviciul Public de Ocupare va avea un Call center la care şomerii vor putea suna pentru a afla ce locuri de muncă sunt oferite în zona în care locuiesc sau de ce acte au nevoie pentru indemnizaţia de şomaj, serviciul urmând să fie înfiinţat printr-un proiect european de peste 10 milioane de lei.
Şomerii vor putea afla locurile de muncă disponibile printr-un Call center (Imagine: Andrei Michailov/Mediafax Foto)
Serviciul de Call center al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă ar putea fi funcţional din luna mai a anului viitor, urmând să fie alocat numărul de telefon pentru acesta.
Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă vor putea suna pentru a afla ce posturi sunt disponibile în oraşele în care locuiesc sau pentru a se informa despre programele de calificare sau formare profesionale.
Cei care rămân fără locuri de muncă şi vor să beneficieze de indemnizaţia de şomaj vor putea să sune pentru a afla de la consultanţi de ce acte au nevoie la dosar, de unde le pot obţine şi unde trebuie să le depună.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
-
Războiul din Ucraina. Ce este noua armă folosită de Rusia în Ucraina. Putin spune că se deplasează cu 3 km pe secundă.
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
Totodată, prin serviciul de Call center vor putea fi obţinute şi informaţii despre locurile de muncă disponibile la nivel european, prin reţeaua Eures.
"Proiectul Call center SPO (Serviciul Public de Ocupare) vizează creşterea calităţii şi eficienţei serviciilor furnizate de către ANOFM. Prin dezvoltarea acestui sistem inovativ de furnizare de informaţii se urmăreşte creşterea oportunităţilor de orientare, formare şi dezvoltare profesională şi de integrare socio-profesională pe piaţa muncii a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă", a declarat, marţi, la lansarea proiectului, managerul de proiect Elena Baboi.
Ea a precizat că proiectul a fost scris încă din 2008, când au început să apară primele efecte ale crizei economice.
În total vor fi instruite 250 de persoane, care vor fi pregătite pentru a-i orienta pe şomeri înainte ca aceştia să ajungă la sediile agenţiilor de ocupare.
"Intervenţia proiectului este direcţionată pentru a răspunde nevoilor SPO de a-şi cultiva şi instituţionaliza o atitudine pro-activă faţă de clienţi, atitudine concretizată atât prin îmbunătăţirea metodelor de lucru aplicate în abordarea mai prietenoasă a procesului de implementare a măsurilor active de ocupare cât şi prin asigurarea unui sistem informaţional comprehensiv şi transparent care să faciliteze accesul clienţilor la cererea şi oferta de locuri de muncă, respectiv formarea profesională, la tipurile de servicii care pot fi accesate pentru reintegrarea pe piaţa muncii", a precizat Elena Baboi.
Proiectul se va derula în parteneriat cu Asociaţia Telefonul Copilului, care va pune la dispoziţia personalului ANOFM expertiza pe care a acumulat-o în acest domeniu şi asistenţa tehnică de care va fi nevoie.
Directorul Asociaţiei, Cătălina Florea, a declarat că, pentru prima oară de la înfiinţare, la numărul deschis pentru copii au început să sune şi părinţi care întreabă despre locuri de muncă.
"Scopul nostru este să venim în sprijinul părinţilor, pentru că sunt tot mai multe solicitări iar cazurile sunt dramatice. Copiii sunt expuşi aceloraşi probleme. Chiar şi ei sună pentru problemele financiare ale părinţilor", a spus directorul de la Telefonul Copilului.
Cătălina Florea a adăugat că munca unui consilier de la un call center de acest tip nu este deloc uşoară, pentru că cei care vor suna vor fi oamenii nemulţumiţi, cu nevoi multiple şi care vor aştepta ca problemele lor să fie rezolvate rapid.
Proiectul se va derula până în februarie 2013 şi are o valoare totală de 10.174.508 de lei, din care 7.630.880 reprezintă valoarea asistenţei nerambursabile.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO