„Decizia CCR intră cumva în contradicţie cu decizia Curţii de Justiţie a UE, în sensul în care se stabileşte prevalenţa Dreptului intern asupra Dreptului UE. Acest lucru nu poate decât să încurce şi mai tare. Este de aşteptat pe viitor o reacţie din partea Comisiei Europene, pentru că lucrurile nu pot rămâne aşa. În general, Curţile Constituţionale din spaţiul UE au avut un dialog bun cu CJUE, lucrurile sunt armonizate. Doar că uneori, există astfel de decizii care vin în contradicţie cu ceea ce spune CJUE şi în cazul acesta nu rămâne decât un instrument, acela în care Comisia Europeană să ia atitudine şi cum se pare că deja a procedat în cazul Germaniei, e posibil să ne aşteptăm pe viitor că se va întâmpla şi în cazul României”, spune la RFI Stelian Ion.
Ministrul Justiţiei nu este de acord ca Secţia Specială să fie reînfiinţată după desfiinţare, sub altă denumire.
„Trebuie să fim foarte atenţi ca odată cu desfiinţarea Secţiei Speciale, să ajungem la o soluţie legislativă acceptabilă, în sensul în care să nu o reînfiinţăm sub altă denumire, sub acoperişul tot al Parchetului de pe lângă ÎCCJ, pentru că şi acum Secţia Specială e organizată în cadrul Parchetului General. Ideea de a desfiinţa Secţia şi de a o reînfiinţa sub o altă denumire sau de a trimite toate dosarele către altă secţie, tot unică la nivel naţional, în cadrul Parchetului General, care să afecteze competenţa pe partea de luptă anticorupţie, aceasta nu poate fi primită şi trebuie să fim foarte atenţi la cum desfiinţăm Secţia. Soluţia corectă este cea pe care a promovat-o Guvernul. Aceasta înseamnă desfiinţarea Secţiei şi respectarea competenţei, după materie, astfel încât dosarele care ţin de criminalitatea organizată să meargă la DIICOT, cele care ţin de corupţie să meargă spre DNA, cele care au un alt obiect să meargă după competenţă la Parchetele fie de pe lângă Înalta Curte, fie de pe lângă Curţile de Apel (…). Dacă se merge spre soluţia în care să fie ocolit DNA-ul, ar fi un semnal foarte-foarte greşit”, adaugă Stelian Ion.
CCR a stabilit recent că Secţia Specială de anchetare a magistraţilor este constituţională şi că practic, legislaţia naţională este mai presus de cea europeană.