STUDIU - Mâncarea gătită în casă sau cea cumpărată: Care este mai sănătoasă, în opinia orăşenilor

Trei sferturi dintre consumatorii din mediul urban apreciază că mâncarea gătită în casă este mai sănătoasă decât cea cumpărată, iar 89% cumpără produse proaspete neprocesate şi doar 11% aleg semipreparate sau mâncare gătită, potrivit unui studiu Nielsen.

Urmărește
3302 afișări
Imaginea articolului STUDIU - Mâncarea gătită în casă sau cea cumpărată: Care este mai sănătoasă, în opinia orăşenilor

STUDIU - Mâncarea gătită în casă sau cea cumpărată: Care este mai sănătoasă, în opinia orăşenilor (Imagine: Hepta)

De asemenea, 42% dintre consumatorii consideră că nu mănâncă nici sănătos, nici nesănătos.

"Produsele bio trebuie să fie mai convingătoare. 36% dintre respondenţi apreciază că acestea sunt mai sănătoase decât alimentele ce nu sunt considerate bio, în timp ce 28% cred că această afirmaţie nu este adevărată. În plus, 36% dintre respondenţi nu pot exprima o poziţie clară pe acest subiect", mai arată studiul "În bucătăria românilor – de la raft în farfurie", arată Nielsen.

Aproape o treime din respondenţi nu iau micul dejun, motivând această decizie prin lipsa unei nevoi de a mânca, precum şi prin lipsa de timp.

În ceea ce priveşte gătitul, raportul notează o implicare mai mare a bărbaţilor în bucătărie odată cu înaintarea în vârstă, pentru că le place să încerce reţete experimentale, iar atunci când au reuşite culinare se simt mai încrezători în forţele proprii.

"Bucătăria şi ritualurile specifice (gătitul şi aşezatul mesei) sunt factori de atracţie pentru copii. Bucătăria devine un teatru de interacţiune familială şi o scenă propice pentru educare, pentru căpătarea unor deprinderi şi transmiterea unor valori de la părinţi la copii. O farfurie golită şi apreciată de copil rămâne o mare victorie a femeii în peisajul casnic", arată Nielsen.

Totodată, adolescenţii oferă susţinere la cumpărături, iar mamele sunt cel mai adesea responsabile de pregătirea pachetului zilnic pe care îl iau la şcoală, opţiunea numărul unu rămânând sandvişul.

"În bucătăria românilor - de la raft în farfurie" este cel de-al zecelea raport de cercetare SMARK Research realizat de Nielsen România pe un eşantion de 816 respondenţi din mediul urban.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici