Studiu: Numărul consumatorilor care adoptă Sistemul de Garanţie – Returnare este în continuă creştere (P)

Sondajul realizat de Kantar în luna iunie 2024 pe un eşantion reprezentativ de consumatori arată o creştere semnificativă a numărului celor care au adoptat deja Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR), administrat de RetuRO, comparativ cu luna martie.

Urmărește
79 afișări
Imaginea articolului Studiu: Numărul consumatorilor care adoptă Sistemul de Garanţie – Returnare este în continuă creştere (P)

Potrivit sondajului, 4 din 5 români intervievaţi au returnat cel puţin o dată ambalaje SGR, reprezentând o creştere semnificativă faţă de luna martie 2024, când jumătate dintre cei chestionaţi afirmau acest lucru. Odată cu extinderea numărului de consumatori care au adoptat Sistemul de Garanţie-Returnare, sondajul relevă şi o creştere a frecvenţei cu care aceştia returnează ambalaje. Astfel, dacă în martie 2024, 25% dintre respondenţi declarau că returnează ambalaje SGR în mod constant, ponderea a crescut în trei luni la 57%. Studiul mai arată că 38% dintre aceştia au folosit sistemul de peste 10 ori în ultimele 7 luni.

Ce îi determină pe români să returneze ambalajele

În ceea ce priveşte motivele pentru care românii returnează ambalajele cu garanţie, 68% dintre cei intervievaţi sunt de părere că, folosind sistemul, reduc cantitatea de ambalaje care ar fi ajuns în natură, 63% spun că îşi doresc să facă parte dintr-o comunitate care face România mai curată şi 57% pentru că, prin SGR, au dovada că ambalajele returnate sunt într-adevăr reciclate.

Cum arată RetuRO din perspectiva consumatorului

Potrivit noului studiu, s-a îmbunătăţit şi percepţia pe care o au consumatorii faţă de RetuRO ca administrator al celui mai mare proiect naţional de economie circulară din zona de mediu. Astfel, 81% dintre respondenţi percep RetuRO ca pe o companie care se implică şi le oferă pârghiile necesare ca să recicleze şi 75% o consideră drept cea mai bună soluţie pentru colectare şi reciclare eficientă a ambalajelor. Studiul mai arată că notorietatea Sistemului de Garanţie - Returnare în rândul populaţiei a continuat să crească, 98% dintre românii chestionaţi cunoscând în prezent sistemul, iar 92% identificând corect logo-ul Ambalaj cu garanţie”.

Rezultatele noului sondaj, coroborate cu sutele de milioane de ambalaje pe care le colectăm lunar, ne arată că cei mai mulţi dintre români îşi doreau de mult timp un sistem eficient de reciclare. Faptul că SGR produce deja efectele aşteptate este întărit şi de autorităţile locale care văd tot mai puţine ambalaje SGR ajunse la gropile de gunoi, de ONG-urile de mediu care nu mai adună zeci de saci cu astfel de ambalaje din natură, cât şi de noi toţi, până la urmă, la nivel individual, dacă ne uităm la faptul că deja nu mai vedem atât de multe ambalaje pe marginea drumului. Începuturile sunt mereu dificile, iar când vorbim de o reţea ce implică milioane de consumatori şi zeci de mii de producători şi comercianţi, crearea unui flux stabil pentru ambalaje, de la producţie până la reciclare, ridică provocări la fiecare pas. Am ajuns departe într-un timp foarte scurt, lucru care nu ar fi fost posibil fără implicarea şi efortul consumatorilor, producătorilor, comercianţilor şi operatorilor din HoReCa. Împreună punem bazele unei colaborări pe care se va construi viitorul sustenabil”, a declarat Gemma Webb, CEO şi Preşedinte al Directoratului RetuRO.

De la demararea programului, în noiembrie anul trecut, Sistemul de Garanţie-Returnare continuă să mobilizeze zilnic din ce în ce mai mulţi români. Până la finele lunii iunie, peste 800 de milioane de ambalaje cu logo-ul Ambalaj cu garanţie” au fost returnate de consumatori. Concomitent cu dezvoltarea SGR, RetuRO desfăşoară şi ample acţiuni de conştientizare, prin care vizează amplificarea gradului de implicare a consumatorilor şi a agenţilor economici.

*Studiul s-a realizat online, în perioada 18-21 iunie 2024, pe un eşantion reprezentativ pentru universul persoanelor de 18-64 ani, utilizatori de internet, care au cumpărat cel puţin un produs în ambalaj SGR în ultimele 3 luni. Mărimea eşantionului a fost de 600 persoane, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-4% la un nivel de încredere de 95%.

***

RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) este o companie ce funcţionează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).

RetuRO, administratorul SGR, funcţionează cu finanţare exclusiv privată şi are rolul de a asigura transparenţa asupra cantităţilor de ambalaje pentru băuturi puse pe piaţă şi returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deşeurilor de ambalaje, în vederea atingerii ţintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici