- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (15.10.2013, 18:38)
- Aurelia Alexa
STUDIU: Personalul din sistemul de protecţia copilului, relativ tânăr. Toţi angajaţii au calificativul "Bine" sau "Foarte bine"
Peste 80 la sută dintre angajaţii direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sunt femei, iar structura pe vârste a forţei de muncă din acest domeniu indică un personal relativ tânăr, predominând cel din categoria de vârstă 35-39 ani, conform primului recensământ al sistemului.
Urmărește
1056 afișări
STUDIU: Personalul din sistemul de protecţia copilului, relativ tânăr. Peste 80 la sută sunt femei (Imagine: Arhiva Mediaafx Foto)
Studiul, bazat pe evaluarea la nivel naţional a direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului (DGASPC), a serviciilor publice de asistenţă socială (SPAS) şi a altor instituţii şi organizaţii implicate în sistemul de protecţie a copilului, a fost realizat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi Fundaţia SERA România, în cadrul proiectului european "Îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale a sistemului de protecţie a copilului în România", pentru a analiza organizarea şi funcţionarea sistemului de protecţie a copilului.
Documentul citat arată că structura pe vârste a forţei de muncă din aparatul propriu al DGASPC-urilor indică un personal relativ tânăr, predominând cel din categoria de vârstă 35-39 de ani.
"Ponderea femeilor în totalul angajaţilor din aparatul propriu al DGASPC a fost de peste 80,5 la sută, indicând o lipsă de atractivitate a activităţii de asistenţă socială pentru bărbaţi, dar şi o politică de recrutare şi selecţie a personalului deficitară din punctul de vedere al respectării şi promovării active a principiului egalităţii de şanse. În cadrul aparatului propriu al DGASPC predomină personalul cu studii superioare de licenţă (58,4% în 2010 şi 57,8% în 2011), urmate la mare distanţă de cel cu studii liceale. Majoritatea personalului cu atribuţii de asistenţă socială are studii socio-umane", se arată în studiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Din prima zi de mandat, Trump semnează ordine executive cu consecințe majore: Începe deportarea în masă a imigranților, pune capăt dreptului la cetățenie prin naștere, grațiază inculpații de la Capitoliu. Ce alte decizii a luat Președintele SUA
-
SUA ies din Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi din Acordul climatic de la Paris
-
Golful Mexic va fi redenumit „Golful Americii”. Trump a semnat ordinul executiv
-
Războiul din Ucraina, ziua 1063. UE intenţionează să elimine combustibilii fosili din Rusia / Erdogan intenţionează să discute cu Trump despre încetarea războiului Rusiei în Ucraina / Trump susţine că Putin distruge Rusia pentru că nu pune capăt războiului
Iniţiatorii cercetării subliniază faptul că angajaţii care nu îndeplineau această condiţie la angajare şi-au completat studiile ulterior prin absolvirea unei facultăţi, program masteral sau curs post-universitar în asistenţă socială, psihologie, ştiinţe juridice ori administraţie publică.
"Totuşi, doar 86,6 la sută dintre asistenţii sociali angajaţi în aparatul propriu al DGASPC deţin aviz de exercitare a profesiei", se precizează în studiu.
Referitor la persoanele care asigură conducerea DGASPC-urilor, cercetarea de teren a arătat că toţi directorii executivi sunt absolvenţi de studii superioare de lungă durată, cei mai mulţi în domeniul ştiinţelor juridice şi/sau al celor economice (65,2 la sută). În ce priveşte studiile de masterat sau postuniversitare, predomină cele în management şi administraţie publică (42,8 la sută).
"Aproape în toate DGASPC-urile, directorul executiv are experienţă de minimum cinci ani în activitatea instituţiilor publice sau private care asigură servicii de asistenţă socială (93,5 la sută), precum şi experienţă managerială de minimum trei ani (96,7 la sută), aşa cum este prevăzut în Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al DGASPC. Cu câteva excepţii, poziţia de director executiv adjunct al DGASPC ce coordonează activitatea de protecţie a drepturilor copilului este ocupată de absolvenţi de studii superioare de lungă durată, în special în domeniul asistenţei sociale (33.3 la sută) şi în cel al ştiinţelor juridice (20,8 la sută)", se mai arată în docuemnt.
De asemenea, peste jumătate dintre directorii adjuncţi au urmat cursuri masterale sau postuniversitare în administraţie publică (53,8 la sută), însă doar o treime în management (29,2 la sută), ceea ce, în opinia specialiştilor, reprezintă o deficienţă ce trebuie remediată cu prioritate.
La fel ca în cazul directorilor executivi, şi directorii adjuncţi care coordonează activitatea de protecţie a drepturilor copilului îndeplinesc aproape în totalitate criteriile privitoare la experienţa de minimum cinci ani în activitatea instituţiilor publice sau private care asigură servicii de asistenţă socială (96,3 la sută), precum şi criteriile privitoare la experienţa managerială de minimum trei ani (92,3 la sută).
Toţi angajaţii DGASPC au calificativul "Bine" sau "Foarte bine", pentru a fi păstraţi în sistem
Întreg personalul DGASPC-urilor a obţinut calificativul "Bine" şi "Foarte bine" în urma evaluării anuale a performanţelor profesionale, pentru a se evita reduceri de personal sau măsuri care să scadă şi mai mult motivaţia, rezultă din primul recensământ al sistemului de protecţie al copilului.
Studiul, realizat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi Fundaţia SERA România în cadrul proiectului european "Îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale a sistemului de protecţie a copilului în România", analizează organizarea şi funcţionarea sistemului de protecţie a copilului din România şi arată că întregul personal al DGASPC-urilor a obţinut calificativul "Foarte bine" sau "Bine" în urma evaluării anuale a performanţelor profesionale.
"Într-un sistem atât de complex precum cel al protecţiei copilului, cu organizare eterogenă şi provocări neunitare, ne-am fi aşteptat la o mai mare distribuţie a rezultatelor evaluării pe o scală a calificativelor (inclusiv «Satisfacător», «Nesatisfacător»). Există, ca atare, un factor sistemic ce influenţează evaluarea. Deoarece evaluarea are consecinţe asupra promovării, salarizării şi menţinerii raporturilor de muncă, se preferă ca toţi angajaţii să obţină calificative mari pentru a nu fi nevoie să se opereze reduceri de personal în condiţiile în care sistemul deja suferă de o lipsa acută de personal sau să se ia măsuri care să demotiveze şi mai mult personalul. Aceste considerente îndepărtează însă evaluarea de adevăratele ei obiective şi, ca atare, viciază însuşi rezultatul evaluării", se arată în studiul citat.
În plus, nouă din zece Direcţii au declarat că nevoile de formare profesională rezultă în urma evaluării performanţelor profesionale ale angajaţilor, iniţiatorii studiului arătând că o evaluare obiectivă ar face ca domeniile şi nivelul de formare necesare să fie mai uşor identificabile.
"Dacă tot personalul din Direcţii primeşte la evaluare calificative «Bine» şi «Foarte bine», pentru că «noi considerăm că toţi colegii merită aceste calificative» sau «de ce nu, că doar nu costă nimic, oricum nu ne verifică nimeni», este clar că procesul de evaluare s-a facut doar pentru că «trebuie făcut», dându-se calificative mari pentru a nu crea probleme personalului şi nu pentru a revizui obiectivele individuale sau pentru a optimiza indicatorii de performanţă", se arată în aceeaşi cercetare.
Citește pe alephnews.ro: Sondaj Avangarde: Care este intenția de vot a românilor în 2025 și în ce candidați au încredere pentru prezidențiale?
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum a început succesul lui Trump? Președintele și-a construit popularitatea prin afaceri, apariții TV regulate și expunere uriașă
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
O mai ții minte pe Maria Olaru? Cum arată acum fosta campioană de la Sydney și prin ce dramă a trecut
CANCAN.RO
Categoria de pensionari din România care vor primi pensii mai mari cu 420 de lei, după indexarea din 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe