- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.06.2015, 13:14)
- Alina Oprea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu privind turiştii români: Circa 17% alocă peste 4.000 lei pentru vacanţă în 2015
Circa 17% dintre turiştii români alocă peste 4.000 lei pentru concediul planificat în acest an, faţă de 5% în 2005, potrivit unui studiu care analizează preferinţele turiştilor români în ultimii zece ani.
Urmărește
579 afișări
Studiu privind turiştii români: Circa 17% alocă peste 4.000 lei pentru vacanţă în 2015 (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
În ceea ce priveşte bugetul de vacanţă alocat pe familie, sub 1.000 lei este alocat de 11% dintre turişti în 2015, faţă de 34% în 2005; 42% dintre turişti alocă între 1.000 şi 2.000 lei, faţă de 34% în 2005. Creşterea dorinţei de confort a mărit bugetul pentru vacanţa românilor, spun realizatorii studiului. Între 2.000 şi 4.000 lei este alocat de 28% dintre turişti, faţă de 7% în 2005, în timp ce peste 4.000 lei este alocat de 17% dintre turişti, faţă de 5% în 2005.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk pune CCR la zid: „Cum poate un judecător să anuleze alegerile și să nu fie dictator?”
-
Atacul din Germania. Ce ştim până acum despre atacul de la piaţa de Crăciun din Germania. Detalii despre atacator
-
Războiul din Ucraina. Dronele ucrainene lovesc adânc în inima Rusia. Trupele Moscovei avansează în regiunea Doneţk
-
Răstunare de situaţie în cazul atacului din Germania. Teroristul pare a fi anti-religie şi anti-imigraţie
De asemenea, 22% dintre persoanele intervievate nu au fost anul trecut în vacanţă, faţă de 44% în 2004.
"Ca şi acum zece ani, jumătate din populaţie pleacă în vacanţe interne, dar turismul extern aproape s-a triplat; au crescut semnificativ şi vacanţele mixte (intern şi extern). Unul din trei turişti români apelează la serviciile unei agenţii de turism pentru a cumpăra o vacanţă. Avionul a devenit principalul mijloc de transport pentru vacanţă. A dispărut practic cererea pentru hotelurile de o stea şi s-a triplat, în schimb, opţiunea pentru 4 şi 5 stele", se arată în studiu.
Adrian Voican, iniţiatorul sondajului, preşedintele Comisiei de marketing a ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism), afirmă că analizează piaţa de turism periodic.
"Turismul românesc s-a dezvoltat spectaculos în ultimii 10 ani, românii călătoresc mai mult şi sunt mult mai avizaţi ca în trecut", a declarat el.
Altă concluzie a studiului a fost că, în ultimii zece ani, consumul turistic a crescut cu 39%, cel mai mare aport la această creştere avându-l persoanele de peste 55 de ani (seniori) cu + 35% din total creştere, urmate de "aspiranţi" (26-35 ani) cu 21%.
De asemenea, în ultimii zece ani, persoanele cu venituri mici (sub 200 euro/persoană) au contribuit cu cea mai mare creştere la consumul turistic (+17%), fapt datorat ofertelor speciale de tipul "Înscrieri Timpurii", bazate pe reduceri pentru achiziţia din timp a biletelor, oferte care nu existau acum zece ani. În schimb, persoanele cu venituri mai mari şi-au păstrat consumul turistic, renunţând totuşi la vacanţele extravagante de tip "once in a life time".
Din totalul celor intervievaţi, 50% au ales România ca destinaţie turistică, iar 24% au ales o destinaţie externă. Apetitul românilor pentru vacanţele externe a crescut de 2 ori şi jumătate în ultimii zece ani, de la 9% în 2004 la 24% în 2014.
A crescut totodată consumul vacanţelor mixte (ţară şi străinătate) de peste 20 de ori, de la un procent nesemnificativ de 0,2% în 2004 la 5,4% în 2014.
"Este o tendinţă promiţătoare despre care anticipăm că îşi va continua creşterea, datorită profilului turistului român, dornic de nou dar şi tradiţionalist", spun realizatorii studiului.
Anul trecut, ca şi acum zece ani, 31% din cei care au declarat că au fost în vacanţă au apelat la serviciile unei agenţii de turism. În 2014, cei mai apropiaţi de serviciile agenţiilor de turism au fost cei care au cumpărat vacanţe externe cu 58% faţă de 53% în anul 2004, în timp ce pentru vacanţele în România au apelat 16% dintre respondenţi faţă de 25% în urmă cu zece ani.
În anul 2014, jumătate dintre cei care au plecat în vacanţă s-au informat despre destinaţii prin internet iar 30% prin agenţii şi 20% prin prieteni, în timp ce în anul 2004, în România internetul se afla abia la început.
În ceea ce priveşte intenţia de vacanţă în acest an, 42% declară că vor pleca în vacanţă în ţară (faţă de 50% în 2014), iar 28% intenţionează să plece în vacanţe externe (faţă de 23% în 2014). 23% nu vor pleca în vacanţă (faţă de 22% în 2014).
În 2015, 55% dintre turişti preferă să plece în vacanţă cu avionul faţă de 21% în 2005. Cei ce folosesc maşina proprie în vacanţă reprezintă 28% faţă de 15% în 2005. Vacanţele cu autocarul sunt în scădere, astfel că în 2015 doar 16% dintre turişti mai preferă acest mijloc de transport faţă de 25% în 2005.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ format din 560 de subiecţi intervievaţi pe bază de chestionar, în perioada 10-25 mai 2015.
Citește pe alephnews.ro: Un incendiu puternic a izbucnit în Sectorul 1 din București. Oamenii au primit mesaje RO-Alert din cauza degajărilor mari de fum
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Citește și: Peste 40% dintre turiştii români apelează la ofertele de tip Last Minute sau urmăresc promoţiile
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Vă mai amintiți de Ligia Hoka de la Frumusețe pe muchie de cuțit? I se spunea că seamănă cu Sharon Stone, după transformare, iar acum…
CANCAN.RO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe