- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (01.07.2014, 15:30)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Unde îşi fac românii cumpărăturile
Şapte din zece români preferă pentru cumpărături marile centre comerciale, datorită prezenţei zonei de distracţie şi a unui hipermarket în cadrul acestora, în timp ce magazinele stradale sunt aproape "inexistente", doar 2% preferându-le ca destinaţie de shopping, arată un studiu al CBRE.
Urmărește
468 afișări
STUDIU: Unde îşi fac românii cumpărăturile (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
Prin comparaţie, unul din cinci europeni alege magazinele high-street.
"Una din diferenţele substanţiale în modul de consum al românilor derivă din percepţia faţă de zonele de entertainment, astfel oferta de divertisment, precum şi prezenţa unui hypermarket / supermarket au o pondere mai ridicată în decizia românilor asupra alegerii unui centru comercial. Românii recunosc schimbările pozitive petrecute la nivelul centrelor comerciale în ultimii ani, însă investiţiile în servicii şi facilităţi sunt vitale pentru a menţine cota de piaţă în acest segment foarte competitiv", se arată în raportul "How Consumers Shop", realizat de firma de consultanţă imobiliară CBRE.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
WSJ: Rusia este suspectată de trimiterea de dispozitive incendiare în avioanele care aveau destinaţia SUA şi Canada
-
Greva de la Boeing, încheiată cu o victorie uriaşă pentru angajaţi
-
Coreea de Nord a lansat mai multe rachete cu rază scurtă de acţiune
Românii privesc zona stradală mai degrabă ca pe o destinaţie pentru restaurante, faţă de consumatorii europeni care preferă acest tip de format pentru oferta de retaileri, în special independenţi sau de modă.
Relativ similar cu restul europenilor, centrele mai mici, cu mai puţin de 50 de magazine, sunt alese de aproximativ 27% din consumatorii români.
Curăţenia, preţul şi siguranţa sunt cei mai importanţi factori care determină alegerea unui anumit centru comercial de către consumatori, în special în cazul achiziţiilor de produse non-alimentare.
În ceea ce priveşte accesul la locul de unde fac cumpărăturile, românii, spre deosebire de restul europenilor, sunt dispuşi să călătorească pentru o perioadă mai lungă de timp pentru a ajunge la centrele lor comerciale preferate. Mai mult de 55% dintre români sunt dispuşi să călătorească pentru mai mult de 16 minute pentru a ajunge la centrele comerciale non-food cel mai des vizitate. Surprinzător, clienţii cu venituri mai mici sunt chiar mai înclinaţi să călătorească pentru o perioadă mai lungă de timp, comparativ cu cei cu un venit mai mare, menţionează CBRE.
Totodată, 55% dintre consumatorii români afirmă că centrul lor comercial s-a îmbunătăţit în ultimii trei ani, faţă de 40% dintre europeni. Astfel, 1 din 2 au raportat ca centrul pe care îl vizitează cel mai frecvent fie a fost renovat, fie extins, iar 1 din 4 au raportat adăugarea unor branduri internaţionale sau extinderea ofertei de divertisment.
"În timp ce toţi consumatorii sunt obişnuiţi să jongleze o gamă largă de canale în procesul de cercetare şi de cumpărare, în continuare aproape 9 din 10 români vor merge la un magazin pentru achiziţionarea de produse non-alimentare", menţionează CBRE.
Comparativ cu raportul anterior, 76% dintre consumatori afirmă că verifică preţurile şi detaliile despre produs online.
De asemenea, românii sunt peste media europeană în utilizarea de comenzi poştale şi/sau cataloage.
"Cel mai important, gândindu-ne la viitor, 66% dintre consumatori spun că vor folosi mai des sectorul online, în scopul de a face cumpărături, iar 40% declara că vor reduce frecventa de utilizare a comenzilor postale sau prin catalog în viitor. În timp ce procesul online (în toate formatele - desktop, tabletă, smartphone) va creşte ca importanţă şi utilizare, alte modalităţi de cercetare şi cumpărare vor înregistra scăderi", a arată CBRE.
În cadrul acestui studiu au fost intervievaţi 21.000 consumatori din 21 ţări pentru a afla unde şi cum îşi fac aceştia cumpărăturile. România a fost inclusă în studiu cu un eşantion de peste 1.000 consumatori, din toate zonele geografice şi grupele de vârstă.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe