SUBIECTELE probei de limba română la EVALUAREA elevilor de a II-a

Citirea unui text şi întrebări prin care să fie verificată înţelegerea acestuia, scrierea unui bilet către un apropiat şi reguli de politeţe s-au numărat, luni, printre subiectele probei de limba română (citire şi scriere) din cadrul evaluării naţionale a elevilor de clasa II-a.

Urmărește
699 afișări
Imaginea articolului SUBIECTELE probei de limba română la EVALUAREA elevilor de a II-a

SUBIECTELE probei de limba română la evaluarea elevilor de a II-a (Imagine: Shutterstock)

La fel ca la evaluarea elevilor de a IV-a, în clase au fost distribuite două variante de subiect, repartizate elevilor pe rânduri, pentru ca aceştia să nu copieze unul de la altul.

Cei peste 200.000 de elevi de clasa a II-a evaluaţi luni au avut la dispoziţie 25 de minute pentru testul de citire şi tot atâtea pentru cel de scriere.

La primul test, cei mici au avut de citit un text de aproximativ o pagină şi de răspuns la zece întrebări, majoritatea cu patru variante de răspuns, prin care să se verifice înţelegerea acestuia.

La testul de scriere, elevii au avut de redactat, pe cel mult şapte rânduri, un bilet către un apropiat. Astfel, la varianta I de subiect, cerinţa a fost "Rareş şi-a pierdut câinele. Claudiu, prietenul lui, l-a găsit. Scrie, pe spaţiul dat, un bilet în care Claudiu îi cere lui Rareş să se întâlnească pentru a-i înapoia câinele", iar la varianta II - "Ai plecat în grabă de acasă. Scrie-i mamei un bilet prin care să o anunţi că trebuie să mergi la bibliotecă să împrumuţi cartea 'Sarea în bucate' de Petre Ispirescu".

De asemenea, pornind de la un desen şi câteva întrebări, elevii au avut de scris o mini-compunere (titlu şi cinci propoziţii), la una dintre variantele de subiect fiind verificată şi cunoaşterea unor reguli elementare de politeţe, prin întrebările "Cum saluţi când intri în bibliotecă?" şi "Ce spui doamnei bibliotecare când pleci?".

SUBIECTE LIMBA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A II-A - CITIT - VARIANTA 1

SUBIECTE LIMBA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A II-A - CITIT - VARIANTA 2

SUBIECTE LIMBA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A II-A - SCRIS - VARIANTA 1

SUBIECTE LIMBA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A II-A - SCRIS - VARIANTA 2

Evaluarea elevilor de clasa a II-a, premieră în învăţământul românesc, continuă marţi cu proba de limbă maternă (elevii aparţinând minorităţilor naţionale) şi miercuri cu cea de matematică.

Tot în premieră au fost evaluaţi, săptămâna trecută, elevii de clasa a IV-a, iar joi şi vineri va fi rândul celor de clasa a VI-a, la limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe ale naturii.

Rezultatele obţinute la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a nu se trec în catalog.

Notele la evaluarea elevilor de clasa a VIII-a, în schimb, contează la media pentru admiterea în liceu.

Potrivit ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, evaluările urmăresc să identifice evoluţia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar (pe segmentele menţionate).

Ministrul a mai spus că evaluarea se desfăşoară în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ.

"Testele se vor da în sălile de clasă în care învaţă elevii. Nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheaţi la clasa a II-a şi la a IV-a de învăţătoare şi un cadru didactic din unitatea de învăţământ, iar la a VI-a de două cadre didactice din unitatea de învăţământ", a precizat Pricopie.

Ministrul Educaţiei a mai precizat că rezultatele individuale la evaluări nu se afişează şi nu se comunică public. "Acestea vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. Rezultate din unităţile de învăţământ eşantionate vor fi utilizate în vederea întocmirii raportului naţional privind diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar", a mai arătat ministrul.

Subiectele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), ţinând seama de următoarele cerinţe: să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu şi să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA - PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA - TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici