Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a declarat, joi, că au fost luate măsuri imediate pentru ca pilonul podului de pe traseul DN 17 să fie mai bine semnalizat.
„Au fost montate benzi rezonatoare şi s-au suplimentat numărul lămpilor de avertizare”, a spus prefectul.
El a arătat însă că proiectul actual trebuie modificat şi că sensul giratoriu care va fi realizat în jurul acestui pilon va trebui iluminat şi vor fi montaţi stâlpi de iluminat şi pe o parte şi pe alta a bretelelor de acces.
Un tânăr de 21 de ani din comuna suceveană Todireşti a murit, vineri seară, după ce a intrat cu maşina în pilonul unui pod de pe şoseaua de centură a municipiului Suceava, poliţiştii stabilind că acesta nu a adaptat viteza la condiţiile de ceaţă densă şi mâzgă pe carosabil.
În noiembrie 2012, un camion încărcat cu lemne a intrat, tot în condiţii de ceaţă densă, în acelaşi pilon, iar cele trei persoane aflate în cabină, între care un copil, şi-au pierdut viaţa.
Mai multe persoane s-au mobilizat pe o reţea de socializare, anunţând că vineri seară vor organiza un protest în zona respectivă, obţinând şi autorizaţie pentru miting.
Protestatarii consideră că accidentele mortale care s-au produs la acel pilon de pod, denumit „Zidul morţii, au fost provocate pentru că acesta este „trântit efectiv în mijlocul unui drum european”, şi nu pentru că şoferii nu au adaptat viteza la condiţiile de trafic.
Şoseaua de centură a Sucevei, în lungime de 12,43 kilometri, este în construcţie din 2008 şi ar fi trebuit finalizată în vara anului 2012. Termenul de finalizare a lucrărilor a fost depăşit din cauza lipsei finanţării sau a expropierilor.
În zona în care au avut loc accidentele a fost realizat un nod rutier cu un sens giratoriu pe sub şoseaua de centură, care subtraversează, practic, drumul naţional pe două viaducte unite prin pilonul construit în mijlocul DN17. Sub centură, în jurul pilonului ar urma să se circule în sens giratoriu, iar acum şoferii sunt nevoiţi să ocolească pilonul uriaş printr-o singură parte, printr-o curbă.