Trendul „consumului redus” îşi face apariţia pe Tik Tok

Un nou trend îşi face apariţia pe Tik Tok, criticând numărul mare de reclame şi tendinţa utilizatorilor platformei de a promova supraconsumul.

Urmărește
625 afișări
Imaginea articolului Trendul „consumului redus” îşi face apariţia pe Tik Tok

Sursă imagine: Pexels

Trendul „consumului redus” se răspândeşte tot mai mult pe Tik Tok după ce mai mulţi utilizatori se simt extenuaţi de creşterea costului vieţii şi de reclamele continue, scrie France 24. Ei doresc să evidenţieze traiul durabil, îndemnând la refolosire, la un stil de viaţă mai modest şi la prioritizarea calităţii în detrimentul cantităţii.

Trendul a luat naştere în Statele Unite unde tinerii din generaţia Z şi milenialii sunt frustraţi de economia înfloritoare a companiilor cu profituri record şi preţuri ridicate, înregistrate în timp ce ei sunt afectaţi de incertitudine economică şi geopolitică. Pe lângă asta, reţelele de socializare precum Tik Tok şi Instagram au continuat să fie dominate de creatori de conţinut care promovau un stil de viaţă pe care puţini şi l-ar putea cu adevărat permite. 

Astfel, mulţi au ajuns să se indetifice prin ceea ce deţin, apelând adesea la planurile de tip „Cumpăr acum, plătesc mai târziu" (Buy Now, Pay Later - BNPL), care exacerbează consumul şi afectează stabilitatea economică a individului.

În schimb, „consumul redus” se desparte de tendinţele tradiţionale de bază promovate de influenceri, promoveazând deţinerea unui număr mai mic de bunuri.

O analiză Google Trends arată că numărul de căutări în SUA pentru „subconsum" au atins un punct culminant în această vară.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici