Trenul internaţional Dacia, record de viteză pe Sighişoara-Simeria: 169 km în 96 minute

"Dacia", un tren internaţional, a parcurs distanţa Simeria-Sighişoara (169 km cu 4 opriri) într-o oră şi 36 minute, mult sub recordul precedent al aceluiaşi tren din 1995, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură: „Din păcate, durata de 11 ani a lucrărilor umbreşte acest succes”.

Urmărește
2044 afișări
Imaginea articolului Trenul internaţional Dacia, record de viteză pe Sighişoara-Simeria: 169 km în 96 minute

„Record de viteză pe Sighişoara-Simeria: 169 km în 96 minute... după 11 ani de lucrări. <Dacia>, un tren internaţional, a parcurs distanţa Simeria-Sighişoara (169 km cu 4 opriri) într-o oră şi 36 minute, mult sub recordul precedent al aceluiaşi tren din 1995: 2 ore şi 10 minute. Performanţa este deja comparabilă cu bine-cunoscuta rută Bucureşti-Constanţa (225 km în 2h fără oprire) şi va putea fi îmbunătăţită când viteza maximă va creşte de la 150 la 160 km/h pe un total de ~140 din cei 169 kilometri. Din păcate, durata de 11 ani a lucrărilor umbreşte acest succes”, potrivit unei postări de pe pagina de Facebook a Asociaţiei Pro Infrastructură.

Conform sursei citate, după licitaţiile lansate în 2011 şi semnarea primelor contracte în 2012, linia reconstruită a început să fie deschisă circulaţiei pe un fir în 2018-2019. iar porţiunea cea mai întârziată a fost gata abia în 2021.

„Aşadar, execuţia cea mai lungă a fost de 8-9 ani, deşi termenele contractuale erau de 3 ani. Timp lung cu trafic derulat pe un singur fir şi călători aşteptând la <cruci> prin gări desfundate. Câţi călători or mai fi rămas faţă de 2010? Şantierul permanent a redus şi numărul de garnituri, aşa că s-a ajuns ca internaţionalul Dacia să fie singurul tren direct între Blaj şi capitala sa de judeţ, Alba Iulia. Dar coşmarul nu s-a terminat în 2021. Deşi ambele fire erau gata, a fost folosit unul singur deoarece instalaţiile care schimbă macazurile în staţii (centralizări electronice) au fost parte dintr-un alt contract, şi el întârziat! Pe varianta de viteză de la Coşlariu nu a putut fi folosit niciunul din cele două fire, trenurile ocolind 2 ani pe traseul vechi. Abia de zilele acestea, prin punerea în funcţiune a ultimelor centralizări (Crăciunel, Podu Mureş, Coşlariu şi Sântimbru), linia poate fi folosită aproape de parametrii proiectaţi”, se arată în postare.

Reprezentanţii asociaţiei afuirmă că sistemul de semnalizare ETCS care va facilita circulaţia cu 160 km/h nu se află nici măcar în teste.

„Lipsa cronică de interes a politicienilor faţă de tot ce ţine de calea ferată este exasperantă, chiar şi pe aceste proiecte de miliarde de euro. Şi este păcat pentru că timpii de parcurs sunt remarcabili. Traseul Simeria-Arad (158 km) va putea fi făcut în sub 90 minute (faţă de recordul de 2h în 1995) dar şantierul este deja în urmă cu 3 ani şi vor mai trece probabil încă 3 ani până la finalizarea tunelurilor întârziate (de Aktor...) de la Sălciva. Ruta Braşov-Sighişoara (112 km pe varianta nouă) va putea fi făcută în sub o oră (faţă de 92 minute în 1995). Dar, după primii 3 ani de şantier, TBM-urile tot nu au început să sape, deci mai aşteptăm vreo 5 ani. Chiar acum feroviarul este competitiv cu rutierul pe relaţia Ploieşti-Bucureşti-Constanţa. Va avea performanţe similare şi pe Braşov-Arad şi chiar Braşov-Cluj. Întrebarea este, în care deceniu? Precizare. Timpul de parcurs este deocamdată valabil doar pentru trenurile întârziate fiindcă Mersul Trenurilor este conceput pe situaţia de la 01.01.2023 când se circula pe un singur fir şi pe traseu vechi la Coşlariu. Mersul prevede 1h58min şi s-au recuperat 45-23=22 minute”, se menţionează în finalul postării.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici