Autorităţile locale din Timişoara au redeschis, la finele lunii iulie, un tunel pietonal pentru a asigura circulaţia pietonilor pe timpul unor lucrări de lărgire a unui pasaj pe sub calea ferată, însă cei care trec pe acolo susţin că înălţimea acestuia este „ridicol de mică”, doar 1,85 metri, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Primăria Timişoara a început, la finele lunii iulie, un proiect de lărgire a Pasajului Jiul din municipiu, valoarea lucrărilor fiind de 4,7 milioane de euro. În cadrul acestui proiect, pentru a asigura trecerea pietonilor din sudul în nordul oraşului, autorităţile locale au redeschis un tunel pietonal, construit în perioada comunistă şi astupat în 1988. Fără acest tunel, pietonii şi bicicliştii trebuie să facă un ocol de aproximativ 3 kilometri pentru a ajunge din partea de sud în partea de nord a municipiului.
Timişorenii care trec prin tunel critică, însă, înălţimea acestuia.
„Pasajul pietonal dintre Bd. Republicii şi str. Nera are o înălţime ridicol de mică şi nu de puţine ori oamenii sunt obligaţi să meargă aplecaţi ca să nu dea cu capul de partea superioară a pasajului. Astăzi (joi – n.r.), o porţiune a pasajului (pe două treimi din lăţime) era cu apă băltită şi făcea trecerea şi mai dificilă”, a declarat un timişorean care a trecut prin tunel.
eprezentanţii Primăriei Timişoara recunosc că tunelul nu respectă normele, însă susţin că nu pot modifica înălţimea acestuia din cauza faptului că pe sub el trec mai multe reţele utilitare.
„Pasajul pietonal dintre Republicii şi Nera are aceeaşi înălţime ca la data construcţiei, respectiv închiderii sale. Soluţia de trecere este provizorie în perioada lucrărilor de la Pasajul Jiul şi constituie un avantaj pentru traficul pietonal. Nu s-a avut în vedere o investiţie în acest pasaj, ci doar igienizarea, iluminarea şi supravegherea video a pasajului, iar în «subsolul» tunelului există reţele, astfel fiind imposibilă o creştere a înălţimii acestuia”, a declarat viceprimarul Timişoarei, Dan Diaconu.
Lucrările de extindere a Pasajului Jiul ar trebui să se finalizeze în cursul anului 2017.