Zeci de asiguraţi protestează la CAS Bucureşti din cauza întârzierilor în eliberarea actelor

Zeci de persoane protestează, miercuri, la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Bucureşti, nemulţumite că aşteaptă de câteva ore să obţină documente care să le ateste calitatea de asigurat, eliberarea fiind îngreunată de unele probleme care au apărut de luni în Sistemul Informatic Unic Integrat.

Urmărește
277 afișări
Imaginea articolului Zeci de asiguraţi protestează la CAS Bucureşti din cauza întârzierilor în eliberarea actelor

Zeci de asiguraţi protestează la CAS Bucureşti din cauza întârzierilor în eliberarea actelor (Imagine: Andreea Balaurea/Arhiva Mediafax Foto)

Asiguraţii sunt nemulţumiţi de faptul că au de aşteptat mai multe ore pentru obţinerea unor documente, în condiţiile în care ar fi avut nevoie urgentă de acestea pentru a merge la medic sau unii chiar pentru a se interna în spital.

Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Bucureşti, Cristina Călinoiu, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX că de luni a apărut "o problemă tehnică cu placa serverului central".

"De luni a apărut o problemă tehnică la placa serverului central, din acest motiv operaţiile ar fi fost dirijate pe alte două servere, viteza de operare fiind mai mică, după cum ne-au explicat informaticienii de la Casa de Asigurări de Sănătate", a spus Cristina Călinoiu.

Ea a precizat că din acest moment sistemul funcţionează cu întreruperi şi chiar dacă numărul celor care vin să solicite adeverinţe nu este mai mare, oamenii au mai mult de aşteptat din cauza faptului că sistemul se blochează de câteva ori pe zi.

"Sistemul funcţionează cu întreruperi. În această perioadă se fac raportări de servicii medicale ale furnizorilor care se află în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate Bucureşti, iar aceştia sunt cam 2.000. Adică raportările se fac în intervalul 1-25 august. Tot în această perioadă se fac raportări pe prescripţia electronică, până în jur de 18 august, şi în acelaşi timp se transferă baze de date către ANAF", a explicat Cristina Călinoiu.

Purtătorul de cuvânt al CAS Bucureşti a mai spus că toate aceste operaţii se fac prin SIUI şi din acest motiv asiguraţii sunt nemulţumiţi, fac scandal, răzbunându-se pe oamenii de la ghişee.

"Nu putem veni şi pentru adeverinţă să stăm o zi întreagă. Sunt bolnav, trebuie să ajung la medic, dar nu pot fără această adeverinţă", a declarat unul dintre asiguraţi, care spune că aşteaptă de la ora 8.00 să-şi ridice adeverinţa.

La fel de nemulţumiţi sunt şi ceilalţi câţiva zeci de oameni care aşteaptă de dimineaţă pentru acelaşi lucru.

Probleme au fost şi în zilele de luni şi marţi, iar reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate Bucureşti aşteaptă ca acestea să fie rezolvate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici