Hamilton ratează victoria la Monaco după o decizie eronată a inginerilor lui

Inginerii pilotului Lewis Hamilton au luat o decizie eronată în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, de a-l chema la boxe într-un moment nepotrivit al cursei de duminică, hotărâre care a dus la ratarea victoriei de către sportivul britanic pe străzile din Monte Carlo.

Urmărește
239 afișări
Imaginea articolului Hamilton ratează victoria la Monaco după o decizie eronată a inginerilor lui

Hamilton ratează victoria la Monaco după o decizie eronată a inginerilor lui (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Cel mai "luxos" Grand Prix din calendarul Marelui Circ a avut mai mult de trei sferturi din timp o desfăşurare destul de plictisitoare. Hamilton a plecat perfect din pole-position, urmat de coechipierul lui Nico Rosberg şi de Sebastian Vettel de la Ferrari. Britanicul s-a distanţat treptat de Rosberg şi de Vettel, care nu au putut ţine pasul cu campionul mondial en-titre.

Intervalul dintre Hamilton şi Rosberg a ajuns la 21 de secunde în turul 64 din cele 78 programate la Monte Carlo. În acel moment, un incident produs între Max Verstappen (Toro Rosso) şi Romain Grosjean (Lotus) a făcut necesară neutralizarea cursei. Cel mai tânăr pilot din istoria F1 a declanşat un atac inconştient asupra lui Grosjean, aflat pe locul 10 atunci. Roata stânga-faţă a monopostului Toro Rosso a lovit roata dreapta-spate a maşinii Lotus, iar Verstappen a fost proiectat cu o viteză considerabilă în zidul de protecţie. Din fericire, pilotul care va împlini 18 ani la 30 septembrie a ieşit nevătămat din maşină.

Cursa a fost neutralizată mai întâi cu safety car virtual, apoi pe pistă a intrat şi maşina de securitate. Temându-se că strângerea plutonului în spatele lui Hamilton i-ar putea crea acestuia probeleme pe final şi fiind convinşi că diferenţa de timp este suficientă, inginerii de la boxele Mercedes l-au chemat pe britanic la standuri pentru a-i înlocui pneurile "soft" cu cele "super soft". Însă schimbul de cauciucuri nu a mers cum şi-au dorit mecanicii, astfel că Hamilton a revenit pe pistă pe locul 3, după Rosberg şi după Vettel.

Liderul clasamentului piloţilor nu i-a venit să creadă ce i s-a întâmplat. "Am pierdut cursa asta, nu-i aşa?", le-a transmis Hamilton prin radio mecanicilor, înainte ca safety car-ul să iasă de pe pistă, în turul 71. Cu pneuri mai "proaspete", Hamilton a încercat imposibilul pe străzile înguste din principat în cele opt tururi rămase. Imaginile susprinse de camera video montată în spatele monopostului Ferrari pilotat de Vettel au arătat un Lewis Hamilton dezlănţuit, cu o agresivitate feroce, în momentul în care "încăleca" vibratoarele. Cu toate acestea, pilotul Mercedes nu a putut nici măcar să-l "dubleze" pe Vettel şi a urcat supărat pe treapta a treia a podiumului.

În aceste condiţii, Nico Rosberg şi-a trecut în palmares a treia victorie consecutivă la Monaco, iar Vettel a fost al doilea. Rosberg a recunoscut cu sportivitate că succesul său a fost unul "norocos". "A fost unul dintre cele mai norocoase lucruri din cariera mea, o victorie ciudată", a spus Rosberg după cursă. "Am greşit", au recunsocut inginerii de la Mercedes, într-un mesaj pentru fanii lui Hamilton.

Fost pilot de Formula 1, olandezul Giedo van der Garde a glumit pe seama întâmplării de la Monaco: "Nu m-aş duce la cazinou în seara asta dacă aş fi în locul lui Hamilton".

Un alt incident ciudat s-a petrecut şi în rândul echipei Red Bull. Mizând pe o tactică asemănătoare cu cea luată de Mercedes, Red Bull l-a chemat la boxe pe Daniel Ricciardo "sub" safety car. Australianul a revenit pe pistă pe aceeaşi poziţie în care a intrat, a şasea, apoi a declanşat un atac asupra finlandezului Kimi Raikkonen (Ferrari), care a ales să rămână pe circuit. La fel de agresiv ca Hamilton, dar cu mai mult succes, Ricciardo şi-a făcut loc pe lângă Raikkonen, cu un contact la limita regulamentului, şi a urcat pe poziţia a cincea. În faţă era colegul lui, Danil Kviat, care nu schimbase nici el cauciucurile. Red Bull i-a cerut rusului să-l lase pe Ricciardo să treacă, în speranţa că pneurile noi îl vor ajuta să obţină ceva din duelul Hamilton-Vettel. Australianul a pândit un moment să mai câştige o poziţie, şi, cum nu l-a găsit, a fost rugat de la boxe să-i "returneze" locul 4 lui Kviat. Ricciardo a încetinit pe ultimele sute de metri ale cursei şi a fost aproape să fie întrecut şi de Raikkonen, care a trecut linia de sosire al şaselea în cele din urmă.

Fernando Alonso de la McLaren-Honda a avut o nouă cursă de coşmar. El a fost nevoit să abandoneze, din cauza unei probleme la cutia de viteze a maşinii sale, în turul 43, în momentul în care lupta pentru ultimele poziţii care aduc puncte. Colegul lui, Jenson Button, a fost mai norocos, obţinând locul 8 şi primele 4 puncte pentru echipa de la Woking, în acest sezon. Înaintea lui Button s-a clasat mexicanul Sergio Perez (Force India), iar după el brazilianul Felipe Nasr (Sauber) şi spaniolul Carlos Sainz jr (Toro Rosso).

În clasamentul piloţilor, Rosberg (116 de puncte) a recuperat zece puncte faţă de Hamilton (126), liderul ierarhiei. Vettel este pe locul 3 cu 98 de puncte. Mercedes conduce detaşat la constructori, cu 242 de puncte. Ferrari este pe locul 2, cu 158 de puncte, iar Williams, cu rezultate modeste la Monaco, în afara Top 10, a rămas cu 81 de puncte, pe locul 3.

În secţiunea europeană a calendarului Marelui Circ urmează o "fereastră", Marele Premiu al Canadei, programat la 7 iunie, la Montreal.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici