- Home
- Sport
- WOKING, (04.06.2014, 13:34)
- Andrei Mazurchievici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
INTERVIU: Kevin Magnussen, pilotul fără idoli - FOTO
Pilotul danez Kevin Magnussen a trecut prin şapte competiţii diferite până să facă pasul cel mare către Formula 1 şi încearcă la McLaren Mercedes să calce pe urmele foştilor campioni Keke Rosberg, Niki Lauda, Alain Prost, Nigel Mansell, Mika Hakkinen sau Ayrton Senna.
Urmărește
500 afișări
INTERVIU: Kevin Magnussen, pilotul fără idoli (Imagine: Jonny Walker)
În 2012, tânărul Kevin, pe atunci în vârstă de 19 ani, a fost invitat de McLaren pe circuitul de la Abu Dhabi să testeze monopostul MP4-27, unde avea să stabilească cel mai bun timp al sesiunii, ceea ce l-a convins pe directorul sportiv al McLaren, Sam Michael, să-i ofere un contract danezului.
La finalul sezonului 2013, Magnussen a fost confirmat ca pilot al McLaren Mercedes pentru acest an, el înlocuindu-l pe Sergio Perez. La echipa britanică, Magnussen este coechipier cu englezul Jenson Button, campion mondial în 2009.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Ion Cristoiu: Mă întrebam pe 14 noiembrie 2014: Sunt românii capabili, duminică, la al doilea tur, de o Revoluţie prin vot?
-
Trump deţine controlul deplin asupra guvernului, dar nu va obţine întotdeauna ceea ce doreşte
-
Cutremur joi dimineaţa în Arad
Debutul în Marele Circ a avut loc la Grand Prix-ul Australiei, unde Magnussen a reuşit să urce pe treapta a doua a podiumului. Deşi terminase cursa pe locul trei, tânărul de 1,74 metri şi 68 de kilograme a beneficiat de descalificarea lui Daniel Ricciardo (Red Bull) şi astfel a urcat pe partea a doua a podiumului. În total, în cele şase curse, danezul a acumulat 21 de puncte, cu zece mai puţine decât coechipierul său, Jenson Button.
Când nu participă la curse, Kevin stă la Woking, unde se află şi centrul McLaren, testând pe simulator îmbunătăţirile pe care inginerii team-ului britanic le aduc de la o cursă la alta. În cazul în care are o zi liberă, Magnussen preferă să o petreacă în sala de forţă sau acasă unde citeşte.
Kevin Magnussen este ambasador al campaniei "Join the pact", lansată de Johnnie Walker, sponsor al echipei patronate de Ron Dennis, şi la iniţiativa producătorului scoţian de whisky el a acordat un interviu unor reprezenanţi ai presei din România.
După ce tocmai terminase o sesiune de antrenamente, tânărul pilot, în vârstă de 21 de ani, a intrat destul de sfios în sala de conferinţe a Centrului Tehnologic McLaren, unde cu două etaje mai jos inginerii puneau la punct ultimele detalii ale maşinilor cu care el şi Jenson Button vor concura la Marele Premiu al Canadei, ce va avea loc în acest weekend la Montreal.
Instruit bine de către reprezentanţii departamentului de comunicare, Magnussen evită răspunsurile la întrebările "capcană" şi susţine că nu are idoli, deşi chiar tatăl său a fost pilot de curse, inclusiv în Marele Circ.
Totodată, el se declară un militant împotriva consumului de alcool îi îndeamnă pe toţi şoferii să semneze pactul "Don't drink and drive" al producătorului scoţian de whisky. Magnussen le recomandă tuturor că după ce ies în oraş cu prietenii şi beau, să ia un taxi sau să meargă pe jos până acasă. În acest sens, în România, Johnnie Walker a lansat campania prin care cei care consumă alcool şi semnează pactul vor beneficia de curse de taxi în limita totală a 15.000 de kilometri.
Prezentăm în continuare interviul acordat de Kevin Magnussen la centrul McLaren de la Woking (Anglia):
Reporter: Kevin ai o misiune foarte importantă să îi faci pe oameni responsabili. Este greu să-i convingi pe oameni să se alăture pactului? Cum îi faci să îl semneze?
Kevin Magnussen: Când ies în oraş cu prietenii, tot timpul mă asigur că nu conduc după ce beau. Eu nu beau alcool, dar mă asigur că nici ei nu o fac când sunt beţi. Oricine poate lua un taxi, trenul sau să meargă pe jos. Trebuie să ai curajul să le spui să nu conducă.
Reporter: Care este cel mai mare avantaj atunci când eşti debutant în Formula 1?
Kevin Magnussen: Nu cred că e vreun lucru pozitiv atunci când eşti debutant. Cred că totul e nou, totul e încântător. Să ajungi în Formula 1 e un lucru foarte mare. Eu am visat toată viaţa la asta. Vreau să mă bucur de Formula 1 şi să rămân aici.
Reporter: Cum te simţi când ştii că vii dintr-o ţară relativ mică?
Kevin Magnussen: Mă simt bine şi mândru că am ajuns în Formula 1 dintr-o ţară atât de mică. Susţinerea pe care o am în Danemarca este foarte mare.
Reporter: Care este cel mai important sfat pe care l-ai primit de la coechipierul tău, Jenson Button?
Kevin Magnussen: Jenson este cel mai experimentat pilot din Formula 1, este în circuit de 14 ani. Modul în care colaborează cu inginerii şi cum conduce ajută la dezvoltarea maşinii. Urmăresc cum conduce în calificări şi am multe lucruri de învăţat. Suntem coechipieri, dar în acelaşi timp suntem concurenţi. Concurăm pentru aceeaşi poziţie, pentru puncte şi un singur pilot câştigă. Dacă eu câştig, el nu şi invers. Este o competiţie, iar el nu îmi spune ce să fac.
Reporter: Cât de curând o să ajungi campion mondial?
Kevin Magnussen: Nu ştiu când se va întâmpla. Mă îndoiesc că se va întâmpla anul acesta, având în vedere unde suntem şi cum e maşina acum, dar nu am niciun dubiu că voi fi, însă nu ştiu când.
Reporter: Cum te simţi să treci de la fiul lui Jan Magnussen, fostul pilot de la Formula 1, la pilotul Kevin Magnussen?
Kevin Magnussen: Încă sunt fiul lui Jan Magnussen, asta încă nu s-a schimbat. Atenţia din Danemarca e acum asupra mea şi nu a tatălui meu, cum se întâmpla în trecut. Tatăl meu e mândru de mine, timpul lui a trecut, se apropie de pensionare.
Reporter: Care este idolul tău?
Kevin Magnussen: Tot timpul am urmărit Formula 1 cu ochi de profesionist, niciodată ca un fan. Nu am fost fanul niciunui pilot. Cred că poţi învăţa de la toţi piloţii de Formula 1, pentru că toţi au slăbiciuni sau puncte forte. În general mă inspir de la mulţi sportivi ca Michael Jordan, Cristiano Ronaldo sau Zlatan Ibrahimovici.
Reporter: Anul trecut ai testat maşinile McLaren cu motor de 2.4 litri. Cum ţi se pare trecerea la cele de 1.6, având în vedere că fanii compară zgomotul noilor motoare cu cel al unor seringi?
Kevin Magnussen: Au fost multe schimbări legate de sunetul motoarelor în Formula 1 din cauza noilor motoare. Înţeleg supărarea fanilor, dar pentru mine, ca şofer, nu este nimic negativ legat de noile motoare. Pentru mine este Formula 1, unde ai cea mai nouă şi avansată tehnologie şi asta o face specială. În continuare avem multă putere, care se simte mult mai bine decât anul trecut.
Reporter: Presa internaţională te descrie ca pe un şofer talentat şi foarte disciplinat. Tu cum te-ai descrie?
Kevin Magnussen: Şi eu m-aş descrie la fel. Încerc să fiu rapid, deştept şi muncitor. Vreau să fiu rapid şi muncitor într-un mod deştept. În rest, sunt un tip căruia îi place să petreacă în familie sau alături de grupul de prieteni. Nu sunt un tip căruia să îi placă să călătorească. Asta e partea de care nu mă bucur prea mult, dar îmi place să mă aflu în maşină şi să concurez.
Reporter: Apuci să vizitezi locurile unde concurezi?
Kevin Magnussen: Nu prea apuc să văd multe. Uneori am activităţi de marketing şi astfel merg şi în alte părţi decât la circuit sau hotel. De obicei doar circuitul sau hotelul îl vedem, dar mie îmi place asta.
Reporter: Care este circuitul tău preferat?
Kevin Magnussen: Am fost cam pe o treime dintre circuitele din Campionatul Mondial şi alea din Europa. Spa este circuitul meu preferat, dar abia îl aştept pe cel de la Suzuka. Este special.
Reporter: Este intimidant să concurezi alături de Vettel, Alonso, Raikkonen, Button, Hamilton?
Kevin Magnussen: La început, când doar testam maşinile era. Când pilotezi alături de ei, înţelegi ce ai realizat. Pe Jenson îl urmăream la televizor când aveam opt-zece ani.
Reporter: România doreşte să aibă echipă de Formula 1 începând cu sezonul viitor. Explică, te rog, pentru fanii din România, cât de greu este să înfiinţezi o echipă şi să o păstrezi pe grila Formulei 1.
Kevin Magnussen: Nu am auzit despre această posibilitate. Formula 1 este o lume dură, e o afacere dură. Ai nevoie de un buget foarte mare pentru a fi în top. Trebuie să ai grijă. Chiar dacă experienţa mea este limitată, trebuie să ai grijă cum investeşti, după cum am văzut până acum. Nu poţi să vii în Formula 1 cu un buget mic. Şansele de a-ţi recupera banii sunt mici.
Reporter: Ce sfat le-ai da celor care concurează pe străzi?
Kevin Magnussen: Ei bine, nu o faceţi, pentru că drumurile publice nu sunt sigure. Cel mai bine este să mergi pe circuite, pentru că ele sunt deschise pentru public. Acolo poţi să testezi limitele maşinii tale.
Reporter: Cu toţii ştim la ce te pricepi. Dar la ce nu te pricepi?
Kevin Magnussen: Să pierd. Nu ştiu să pierd, urăsc să pierd. În afară de asta nu mă pricep deloc la gătit, dar mă descurc bine la călcatul hainelor.
Reporter: După Marele Premiu al Australiei ai fost imediat comparat cu Lewis Hamilton. Te deranjează acest lucru?
Kevin Magnussen: Mă deranjează puţin, pentru că sunt întrebat asta tot timpul. Înţeleg de unde această comparaţie şi este normală. Acum sunt timpuri diferite şi multe s-au schimbat.
Reporter: Care este părere ta despre ordinele de echipă şi cum stau lucrurile la McLaren?
Kevin Magnussen: La McLaren nu avem ordine de echipe şi sunt foarte fericit cu asta, pentru că vreau să concurez şi să îmi câştig poziţia. Nu vreau să mi se dea locul coechipierului şi nici eu să îl cedez pe al meu. Apreciez modul în care suntem lăsaţi să concurăm.
Reporter: Mulţi se plâng că în aceşti ani Formula 1 nu mai este la fel de spectaculoasă. Ce ai schimba dacă ai putea?
Kevin Magnussen: Nu e treaba mea să spun, chiar dacă este o întrebare bună. Dar aş permite mai multe teste libere. Îmi place să conduc, să mă aflu în maşină.
Reporter: Cum te simţi pe locul pasagerului?
Kevin Magnussen: Nu mă simt bine. Nu îmi place să fiu pasager, pentru că nu eu sunt în controlul maşinii. Am fost pasager alături de tatăl meu în maşini de curse, dar nici alături de el nu mă simt în siguranţă. Mi-a plăcut, dar nu m-am simţit în siguranţă.
Reporter: Cât de greu îi este unui pilot să ajungă în Formula 1? Pe lângă talent, cât de importanţi sunt sponsorii?
Kevin Magnussen: Este foarte greu pentru oricine să ajungă în Formula 1. Ai nevoie de mult talent, să fii bun la momentul potrivit, să te întâlneşti cu oamenii care trebuie, să fii la locul potrivit în momentul potrivit. Apoi, ai nevoie de bani pentru a concura în perioada junioratului. Este foarte scump şi nu este suficientă doar munca pe care o depui, ci ai nevoie de mulţi oameni alături de tine.
Citește pe alephnews.ro: Neom, cel mai ambiţios proiect al Arabiei Saudite, se confruntă cu probleme. Directorul general a renunțat la funcție după șase ani
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Motivul real pentru care Ioana State și Mane Voicu au pierdut finala Asia Express. De ce au fost desemnați câștigători Nicolai Tand și Sorin Brotnei
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe