- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- LONDRA, (18.02.2014, 12:10)
- Teodora Nicolau
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ochii au miros: mirosul lucrurilor se schimbă în funcţie de cuvintele cu care sunt asociate
Oamenii pot percepe în mod diferit mirosul alimentelor şi chiar al unor obiecte, în cazul în care acestea sunt asociate cu unele cuvinte ce au conotaţii pozitive sau negative din punct de vedere olfactiv, au descoperit savanţii canadieni, printre care se află şi Simona Mănescu, originară din România.
Urmărește
579 afișări
Ochii au miros: mirosul lucrurilor se schimbă în funcţie de cuvintele cu care sunt asociate
Potrivit dailymail.co.uk, cercetătoarea de origine română Simona Mănescu şi Johannes Frasnelli au recrutat 50 de participanţi care au fost rugaţi să miroasă ulei esenţial de pin, geraniol, chimion, precum şi brânză parmezan.
Fiecare lucru mirosit a fost însoţit aleatoriu de anumite expresii ce descriau un miros, precum "ace de pin" sau "solvent vechi", proiectate pe monitorul unui computer.
Geraniolul a fost însoţit de eticheta "flori proaspete" sau "parfum ieftin", iar brânza parmezan a fost însoţită fie de cuvântul "brânză", fie de expresia "vomă uscată".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
Noul guvern. Iohannis a convocat partidele parlamentare la consultări / PSD, PNL, UDMR şi Grupul Minorităţilor Naţionale vor veni împreună la discuţii
-
Lovitură pentru TikTok. O ţară europeană interzice aplicaţia chineză / Şi în România au fost voci care au cerut suspendarea TikTok în urma alegerilor prezidenţiale
-
Arabia Saudită a avertizat Germania cu privire la bărbatul reţinut pentru atacul de la Magdeburg
Participanţii la studiu au caracterizat cele patru lucruri mirosite cu conotaţii pozitive când acestea au fost însoţite de etichetări pozitive.
Aceleaşi mirosuri au fost considerate neplăcute şi necomestibile când au fost asociate cu etichetări negative.
"Este prima oară când am reuşit să influenţăm percepţia caracterului comestibil al unui miros, chiar şi atunci când etichetările pozitive şi negative ale mirosurilor indicau cuvinte ce descriau produse nealimentare", a afirmat profesorul Johannes Frasnelli.
"Acest lucru ne arată că percepţia pe care o avem despre mirosuri nu este obiectivă, ci este afectată de interpretarea cognitivă ce intervine atunci când cineva se uită la o etichetă", a adăugat Simona Mănescu.
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe