- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- BUCUREŞTI, (08.11.2016, 06:00)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Povestea omului de afaceri care a dat maşinii airbag-urile. Astăzi este un jucător important din industria auto
Soichiro Honda a fost un inginer şi industrialist japonez ce a înfiinţat compania de automobile ce-i poartă numele, care astăzi este un jucător important din industria auto.
Urmărește
3114 afișări
Povestea omului de afaceri care a dat maşinii airbag-urile. Astăzi este un jucător important din industria auto (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Honda s-a născut înTenryū, Shizuoka, un sat în apropiere de muntele Fuji, pe 17 noiembrie 1906 şi de mic copil îl ajuta pe tatăl său în atelierul acestuia reparând biciclete şi a fost absolut fascinat când a văzut prima maşină trecând prin sat, notează Business Magazin.
La 15 ani, Honda a plecat de acasă în Tokio pentru a căuta de muncă. A obţinut un loc de ucenic la un garaj în 1922, unde a rămas timp de şase ani, lucrând pe un post de mecanic înainte de a se întoarce acasă şi a pune pe picioare propriul garaj la vârsta de doar 22 de ani. În 1937 Soichiro Honda a creat Tōkai Seiki pentru a produce pistoane pentru Toyota.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate știi de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
-
Ciolacu publică facturile pentru zborurile private la Nisa în ziua de Crăciun
-
Care sunt cei şapte magnifici care au salvat bursa din Germania şi au sfidat crizele anul acesta
-
Cum s-a produs accidentul din Maramureş în care trei poliţişti au fost răniţi
În timpul Celui De-Al Doilea Război Mondial un atac aerian a distrus fabrica Tōkai Seiki din Yamashita, iar cea din Iwata s-a dărâmat în 1945 în timpul unui cutremur. După război, Honda a salvat tot ceea ce putea salva din rămăşiţele fabricilor şi l-a vândut producătorului Toyota pentru 450.000 de yeni, pe care i-a folosit pentru a fonda Institutul Tehnic de Cercetare Honda în 1946, iar doi ani mai târziu a produs prima bicicletă motorizată, Type A, ce s-a vândut până în 1951. Tot în acel an, pe 28 septembrie, a înfiinţat Honda Motor Company, la conducerea căreia a stat până în octombrie 1973.
În 1949 a apărut prima motocicletă Honda, cu un motor de 3 cai-putere şi 98 centrimetri cubi, care a devenit primul model din seria Dream. La vremea respectivă, Honda ar fi produs 876 de unităţi de motociclete în 1950 din totalul de 3.439 produse în toată Japonia.
În 1955, Honda devine cel mai important producător de motociclete din Japonia şi câştigă cursele de anduranţă la clasele 350 cmc şi 500 cmc. A urmat expansiunea pe alte continente, înfiinţând filiala americană în 1959, iar în 1961 apare filiala europeană, la Hamburg. De-a lungul anilor, motocicletele produse de japonezi au câştigat campionate de curse, iar în 1962 compania construieşte circuitul de curse de la Suzuka, ce este inclusă în circuitul Formula 1.
În urma succesului pe partea de motociclete, Honda a fost tentat să treacă la producţia de automobile în 1967. Honda a rămas la conducere până în 1973, când s-a retras din funcţia de preşedinte, dar a rămas în cadrul companiei drept consultant.
În 1978 producţia totală de autoturisme depăşea 5 milioane de unităţi şi în 1981 Honda Civic stabileşte un nou record de consum de benzină în SUA, 3,3 litri/100 km. Câteva dintre cele mai interesante inovaţii aduse de Honda domeniului au fost utilizarea primului motor cu 12 cilindri, realizarea primului proiect pentru airbaguri sau realizarea primei maşini cu sistem de direcţie integrală.
În 1980 a fost numit de revista People drept „Henry Ford al Japoniei“ şi inclus pe lista „Celor mai interesanţi 25 de oameni al anului“. În 1989 a fost inclus în Automotive Hall of Fame din Detroit. Doi ani mai târziu, pe 5 august, Soichiro Honda murea în urma unei insuficienţe hepatice.
Sursa: http://bit.ly/2f8TGpd
Citește pe alephnews.ro: Armistițiul de Crăciun a reprezentat un moment istoric în timpul Primului Război Mondial. Cum s-a produs acest lucru
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chef Florin Dumitrescu a dezvăluit secretul! Ce face în fiecare an, de Crăciun + ce spun fiicele sale despre jurizarea de la MasterChef
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 19:03
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1036. Drone ucrainene distrug un depozit de muniţie rusesc în regiunea Rostov, potrivit SBU / Rusia lansează un atac masiv cu rachete şi drone asupra Ucrainei în dimineaţa de Crăciun / Kievul simplifică achiziţiile de drone şi echipamente de război electronic
-
astăzi, 17:47
Hamas acuză Israelul de impunerea unor noi condiţii în negocierile pentru un armistiţiu