STUDIU: Prea multe cadouri în copilărie duc la nefericire în viaţa adultă

Copiii care primesc prea multe cadouri şi recompense materiale din partea părinţilor sunt mai predispuşi la a fi nefericiţi în viaţa adultă când nu îşi mai permit sau nu mai primesc cadouri, potrivit unui studiu efectuat în Statele Unite ale Americii, informează dailymail.co.uk.

Urmărește
366 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Prea multe cadouri în copilărie duc la nefericire în viaţa adultă

STUDIU: Prea multe cadouri în copilărie duc la nefericire în viaţa adultă

Cercetătorii îi avertizează pe părinţii care le oferă des copiilor cadouri şi recompense materiale că riscă să îi transforme pe aceştia în adulţi materialişti care se vor confrunta cu probleme de comportament şi vor simţi că sunt nefericiţi de fiecare dată când nu vor primi cadouri sau nu îşi vor pemite obiecte şi servicii scumpe.

Studiul a fost efectuat de cercetătorii de la Universitatea Missouri şi Universitatea Illinois din Chicago şi a descoperit că părinţii care utilizează bunurile materiale ca parte a sistemului lor de educare a copiilor i-ar putea expune pe aceştia unor dificultăţi în timpul vieţii adulte.

"Cercetarea noastră sugerează că minorii care primesc recompense materiale din partea părinţilor vor continua, cel mai probabil, să se recompenseze cu bunuri materiale când ajung adulţi, iar acest lucru poate fi problematic", a declarat Marsha Richins de la Universitatea Missouri, persoana care a condus studiul.

"Studiul subliniază importanţa examinării circumstanţelor copilăriei şi a metodelor de creştere a unui copil pentru înţelegerea comportamentului privind consumul în cazul adulţilor", a mai spus cercetătoarea.

Richins, care a efectuat studiul cu Lan Chaplin, profesor de marketing la Facultatea de Administrarea afacerilor din cadrul Universităţii din Illinois, a descoperit că trei strategii de educare a copiilor duc la un nivel mai ridicat de materialism.

Când părinţii folosesc bunuri materiale în aceste moduri, copii lor, atunci când vor creşte, vor fi, în medie, mai predispuşi la a crede că succesul în viaţă este definit de calitatea şi numărul bunurilor materiale pe care un individ le posedă sau că achiziţionarea anumitor produse îi vor face mai atractivi.

Potrivit lui Richins, cercetări anterioare au arătat că adulţii care se definesc pe ei înşişi sau pe alţii în funcţie de posesiuni prezintă un risc mai crescut de a întâmpina probleme în căsnicie, de a fi dependenţi de jocuri de noroc, de a avea datorii băneşti şi a se confrunta cu un nivel scăzut de fericire.

Materialismul contribuie, de asemenea, la degadarea mediului din cauza supraconsumului şi a risipei de produse şi resurse.

"Părinţii iubitori tind să le ofere copiilor recompense materiale. Una dintre explicaţiile pentru legătura dintre recompensele materiale şi materialismul din viaţa adultă este aceea potrivit căreia copiii care primesc astfel de recompense sunt mai predispuşi decât alţii să utilizeze aceste posesiuni pentru a se defini şi autoevalua pozitiv, un element esenţial al materialismului", a spus Richins.

Şi alte aspecte ale modului de creştere şi educare a copiilor pot avea un efect asupra dezvoltării atitudinii unui adult asupra bunurilor materiale.

În plus, adulţii care au primit atât recompense, cât şi pedepse de ordin material când erau copii, sunt mai predispuşi la a admira oamenii cu posesiuni scumpe.

"Este în regulă să îţi doreşti să-i cumperi lucruri copilului, dar trebuie ca adulţii să îşi aducă aminte să încurajeze copiii să fie recunoscători pentru toţi oamenii şi lucrurile pe care le au în viaţă, a declarat Chaplin.

"De fiecare dată când copiii îşi exprimă recunoştinţa, ei devin mult mai conştienţi de cât de norocoşi sunt, ceea ce deschide calea spre a fi mai generoşi şi mai puţin materialişti", a mai spus Chaplin.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici