STUDIU: Scuzele inutile cresc credibilitatea în faţa celorlalţi

Scuzele inutile, care nu au legătură cu situaţia în care se află un anumit individ, îl fac pe acesta să pară o persoană de încredere în faţa celorlalţi, se arată într-un studiu realizat de cercetătorii de la Harvard Business School.

Urmărește
463 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Scuzele inutile cresc credibilitatea în faţa celorlalţi

Scuzele inutile cresc credibilitatea în faţa celorlalţi - studiu (Imagine: Publimedia/Shutterstock)

Într-o serie de experimente s-a demonstrat că subiecţii erau mai dispuşi să împrumute unei persoane străine un telefon, dacă aceasta îşi cerea scuze în legătură cu un eveniment care nu s-a petrecut din vina sa, cum ar fi ploaia torenţială, informează dailymail.co.uk.

Într-unul din experimente, realizat în colaborare cu Universitatea din Pennsylvania, un actor a rugat 65 de persoane, într-o zi ploioasă, să îi împrumute telefonul mobil. Jumătate dintre subiecţi i-au împrumutat telefonul dacă actorul şi-a cerut scuze pentru condiţiile meteorologice, faţă de numai 9% în cazul în care l-a cerut pur şi simplu.

În alt experiment, 178 de studenţi au fost informaţi că urmau să joace un joc cu tematică financiară pe calculator, cu un partener aflat în altă încăpere şi li s-a spus că, uneori, calculatorul s-ar putea să le ignore deciziile.

Ori de câte ori se întâmpla acest lucru şi partenerul de joc îşi cerea scuze, studenţii aveau tendinţa să-l considere pe acesta o persoană demnă de încredere şi să aibă o atitudine mai îngăduitoare faţă de el.

"Scuzele inutile reprezintă un instrument eficient şi uşor de folosit atunci când vine vorba despre influenţa socială", a declarat Alison Wood Brooks, profesor asistent de administrarea afacerilor şi coordonator al studiului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici