STUDIU: Serialele şi programele TV au capacitatea de a modifica simţul gustativ

Serialele şi programele TV au capacitatea de a modifica simţul gustativ al telespectatorului, potrivit unui studiu realizat de compania britanică Mindlab.

Urmărește
208 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Serialele şi programele TV au capacitatea de a modifica simţul gustativ

STUDIU: Serialele şi programele TV au capacitatea de a modifica simţul gustativ (Imagine: Shutterstock)

Astfel, serialul "Downton Abbey" face ca băuturile să aibă un gust "mai elegant", iar sitcomul "Only Fools and Horses" oferă băuturilor o aromă "distractivă", informează dailymail.co.uk.

"Uitaţi de faptul că trebuie să alegeţi vinul potrivit pentru mâncarea potrivită - ceea ce trebuie să faceţi este să combinaţi băutura cu programul TV pe care îl urmăriţi", spune autoarea acestui articol publicat pe site-ul tabloidului Daily Mail.

Potrivit unui studiu recent, alegerea unui anumit program TV poate să modifice gustul băuturilor servite la masa festivă de Crăciun.

Astfel, un vin din categoria Cabernet Sauvignon trebuie însoţit cu vizualizarea episodului special de Crăciun al serialului "Downton Abbey", iar vinul Chardonnay trebuie gustat în timp ce telespectorul urmăreşte episodul de Crăciun al serialului "Eastenders".

Studiul a fost realizat de compania Mindlab pentru lanţul de magazine Aldi. Autorii săi au invitat 50 de persoane să acorde note mai multor tipuri de băuturi - vin, bere şi coniac - în timp ce urmăreau patru episoade speciale de Crăciun ale unor seriale TV.

Fără ca participanţii să ştie, băuturile servite au rămas mereu aceleaşi, deşi aromele şi caracteristicile detectate de participanţi s-au schimbat în mod considerabil în funcţie de tipul programului TV urmărit.

Se pare că serialul "Downton Abbey" a produs cel mai puternic răspuns, participanţii spunând că băuturile lor par "mai elegante şi mai rafinate" atunci când urmăresc acest show TV, care se bucură de o mare popularitate.

Participanţii au fost, totodată, mai tentaţi să aleagă aromele englezeşti tradiţionale în timp ce urmăreau acest serial a cărui acţiune este plasată în epoca edwardiană.

Acestea includ vanilie, mentă şi cireşe pentru vinul roşu, arome florale pentru bere şi arome de trandafir, lemnoase şi de stejar pentru coniac.

Autorii studiului au sugerat că, pe baza acestor preferinţe exprimate, un vin Cabernet Sauvignon cu arome puternice de fructe, de vanilie sau de mentă ar fi vinul roşu perfect pentru seara de Crăciun, când telespectatorii britanici vor urmări cele mai recente aventuri ale familiei Crawley din "Downton Abbey".

Atunci când au urmărit sitcomul "Only Fools and Horses", 16% dintre respondenţi au spus că băuturile servite erau "amuzante", 22% au spus că acestea sunt "reconfortante", iar 11% au spus că sunt "plăcute".

Ei au fost, totodată, mai dispuşi să aleagă aromele dulci şi fructuoase precum băuturile Pina Colada preferate de personajul DelBoy din sitcomul "Ony Fools and Horses".

Voluntarii au preferat aroma de cireaşă pentru vinul roşu, cea fructuoasă din bere şi cele de piersică, măr şi lămâie pentru vinul alb.

Atunci când voluntarii urmăreau emisiunea "Strictly Come Dancing" (versiunea britanică a show-ului "Dansez pentru tine"), băuturile au fost considerate mai amuzante, mai înviorătoare şi mai elegante, în funcţie de tema şi costumele acelui episod.

În schimb, voluntarii care urmăreau serialul "EastEnders" au spus că băuturile lor aveau un gust "mai învigorător" şi "mai viu", însă, în total, acestea li se păreau "mai puţin rafinate".

În mod tradiţional, oamenii de ştiinţă au crezut că limba, nasul şi creierul sunt organele care schimbă felul în care oamenii apreciază aromele băuturilor şi preparatelor culinare.

Studii mai recente au evidenţiat faptul că imaginile pe care oamenii le văd pot fi şi ele un element la fel de important.

Însă nu doar programele TV urmărite pot influenţa gustul băuturilor. Potrivit unui profesor britanic, camera în care se află o persoană poate să aibă un impact major asupra felului în care acea persoană percepe gustul băuturii sale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici