- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- WASHINGTON, (30.07.2014, 15:34)
- Ana Obretin
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Succesul clipurilor publicitare, evaluat cu ajutorul undelor cerebrale
Analiza activităţii cerebrale ar putea deveni în curând un instrument de evaluare a succesului clipurilor publicitare, a celor muzicale, precum şi al filmelor, potrivit unui studiu al cercetătorilor americani publicat în revista Nature Communication.
Urmărește
117 afișări
Succesul clipurilor publicitare, evaluat cu ajutorul undelor cerebrale (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Prin observarea semnalelor emise de neuroni în cazul unui număr mic de indivizi se pot prezice reacţiile unui public mult mai larg la vizionarea unui spot publicitar şi a unui program TV, spun autorii acestui studiu, cercetătorii de la Universitatea Stanford din California.
La acest studiu, care a fost coordonat de profesorul Jacek Dmochowski, au participat 16 voluntari cu vârste cuprinse între 19 şi 32 de ani.
Activitatea cerebrală a voluntarilor a fost monitorizată - în timp ce vizionau un episod din serialul TV "The Walking Dead", precum şi reclame difuzate în timpul galelor Super Bowl 2012 şi 2013 (finala campionatului de fotbal american) - prin intermediul rezonanţei magnetice nucleare şi al encefalogramelor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia și Iran și-au conectat sistemele naționale de plată, într-o mișcare semnificativă către dedolarizare. În primă fază, iranienii vor putea retrage ruble din Rusia
-
SUA inaugurează o bază de apărare antirachetă în Polonia
-
Victoria lui Trump ar putea afecta negativ economia Ungariei: Forintul, sub presiune din cauza tarifelor şi inflaţiei
-
Liber prin Europa: Austria renunţă la dreptul de veto şi deschide calea Schengen pentru România şi Bulgaria
Semnalele cerebrale emise au arătat că nivelul de interes evidenţiat în timpul examenelor medicale era similar indicelui de satisfacţie măsurat, de exemplu, de platforma de socializare Twitter.
În acest nou studiu privind eficienţa reclamelor din timpul finalei Super Bowl, cercetătorii au descoperit reacţii neuronale aproape identice la voluntarii testaţi în ceea ce priveşte spoturile cele mai populare, a spus Dmochowski. "Acest lucru demonstrează că, în general, stimulii pe care îi preferăm sunt experimentaţi în mod similar", a mai spus acesta.
Însă, pentru moment, similarităţile au fost detectate doar în cazul conţinuturilor apreciate, nu şi în ceea ce priveşte imaginile cu "implicaţii negative".
Tehnica pusă la punct de cercetătorii americani va fi evaluată prin intermediul unor noi studii, însă se poate dovedi utilă pentru companiile de marketing, precum şi pentru cele din domeniul producţiilor muzicale şi chiar al educaţiei (evaluarea calităţii unui curs pe un mic grup de studenţi).
O tehnică clasică de marketing constă în testarea produselor şi ideilor - inclusiv politice - pe un eşantion reprezentativ din populaţia ţintă.
Însă răspunsurile individuale pot fi "bruiate" de o modalitate de exprimare proastă şi de presiunile grupului, lucru care nu se întâmplă în cazul semnalelor cerebrale.
Citește pe alephnews.ro: Donald Trump a ales un fost spion de top al SUA, John Ratcliffe, ca noul șef al CIA. Este un critic dur al Chinei și al politicilor lui Biden în Orientul Mijlociu
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Silviu Prigoană nu ar fi mâncat la restaurant! Administratorul rupe tăcerea: ce a făcut afaceristul la masă. Răsturnare de situație
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe